HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Hörlursförstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/01/05 :  19:38:52  Show Profile Send celef a Private Message
Ere nån som har testat vilken som är den mest prisvärda hörlursförstärkaren, det finns ju så mkt att välja mellan: Creek, Pro-Ject, Rega, Naim, HeadRoom, Amity, MF, EarMax, Meier Audio, ...


sound pollution

Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/27 06:38:47

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/01/05 :  20:44:53  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Av dessa har jag bara hört X-Can 2, EarMax (inte Pro) och Headroom Maxed Out. Headroom har jag den föregående versionen av som jag köpte för en del år sedan då dollarkursen var bra. Nu anser jag att Headroom blir för dyr i Sverige.
Om man vill ha en litet bättre skall man nog avstå från Creek, Pro-ject och Rega.
De som jag uppfattar som mest lovande är Meier Audio och EarMax Pro, den senare om man vill ha rör.
Sedan finns det en dark horse, Harmony Design, som fått bra recensioner i de svenska tidningarna men utan jämrörelse med andra relevanta modeller.
Det finns oerhört mycket lyssnarerfarenheter av dessa på www.head-fi.org , titta på review avdelningen och använd sökfunktionen.
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/01/05 :  20:48:16  Show Profile Send marens a Private Message
Jag har testat den på bilden, Regan samt MF x-canv2. Det jag kan säga är att den på bilden var brusfri och lät bra. Har inte gjort någon direkt jämförelse med något annat dock, men brusfri var den. Regan var inte brusfri och hade ett en irriterande nätdelsswitchstörning. Inte acceptabelt hur bra det än låter. MF:en hade en otäck "klirrning" i vänster kanal när man satte i hörluren (är det rören?) som minskade till en knappt hörbar nivå efter någon sekund, tyvärr ganska irriterande.
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/05 :  20:56:13  Show Profile Send brumel a Private Message
Sennheiser Orpheus är den bästa jag hört. Ruskigt bra rumskänsla i basen. Annars är Linn Kolektor försedd med en mycket trevlig h-förstärkare. MF sämre.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/01/05 :  20:57:47  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag har creek obh-11...och den är helk OK för pengarna...till vissa lurar fungerar den väldigt bra...till grado ska den tydligen funka bra...tror den funkar bäst till lurar med lägre impedans som grado...man kan byta chassiekontakterna bak t.ex. eftersom de inte verkar så bra...det finns också en annan strömförsörjning som är litet bättre från creek åsså..

Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/01/05 :  22:02:29  Show Profile Send celef a Private Message
Var får man tag på Creek idag när Ljudia inte säljer? Prismässigt är den eller Pro-Ject mest intressant, Pro-Jecten har ju även fördelar de (få) ggr man vill lyssna fler, eller iaf 2.

Sen finns ju AudioTechnica:




Men allra helst skulle jag vilja ha en batt.driven!

sound pollution
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/01/05 :  22:08:01  Show Profile Send marbrink a Private Message
quote:
Var får man tag på Creek idag när Ljudia inte säljer? Prismässigt är den eller Pro-Ject mest intressant, Pro-Jecten har ju även fördelar de (få) ggr man vill lyssna fler, eller iaf 2.

Sen finns ju AudioTechnica:




Jag köpte min Creek på hifiklubben i Helsingborg...Jag fick ett bra pris eftersom de inte fick den såld och det var den sista...1200 kr fick jag den för...Det finns ingen svensk distributör för Creek men det finns en norsk o dansk tror jag...Kolla på creeks hemsida..
Du har regas lurförstärkare åsså..säkert också prisvärd...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000