HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Brööööööööölloooop....SUCK!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2009/02/28 :  17:34:04  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
FBK: Går inte utan att gå in på politik. Därför borde denna tråden låsas.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2009/02/28 :  18:19:37  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
FBK: Går inte utan att gå in på politik. Därför borde denna tråden låsas.

Säkert det? Men ordet Svenska avundsjukan brukar få igång många inkl mig själv ibland. Är inte avundsjuk allmänt, men jag tror tex på att med lite mer rättvisa så skulle vi få ett bättre samhälle allmänt. USA borde vara ett skräckexempel på hur det går när klyftorna mellan fattiga och rika bara växer och växer, och landet är snart bankrutt om inte dess politikerna ändrar inställning. Någon som såg den mycket sakliga dokumentären om USA ekonomi som gick på Kunskapskanalen för några veckor sedan?, jag blev helt om hur dåligt det verkligen står till med USAs ekonomi och får de inte ordning på den och det krävs så mycket kraft tag så det är frågan om det finns någon president som vågar ta dessa svåra beslut som behövs.
Amerikanarna om något folk är allergiska emot skattehöjningar och det krävs i massor om de ska få räta sida på allt
Rekomenderar starkt att se dokumentären då den är en ögon öppnare
Hoppas att dettta inlägg inte retat upp någon då det på blev offtopic och ekonomiskt,men världen är Global idag och därför är det allvarligt för alla om att USA håller på att ta kål på sig själva.
Länkar och en kortare version av dokumäntären
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=103970&a=1390876
http://www.iousathemovie.com/

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Anjin
Member

158 Posts

Posted - 2009/02/28 :  18:40:26  Show Profile Send Anjin a Private Message
Inte heller jag är jätteglad att några av de små skattekronorna jag genererar (är faktiskt student ett tag till ) ska gå till ett ultrapampigt bröllop som jag inte bryr mig ett skit om.

MEN!

Om vi hade en president som skulle gifta sig skulle det väl kosta lika mycket ungefär? Troligen inte lika mycket, men i närheten iaf?

Sen får det tas i beaktning att royalisterna går baanaaanas i bröllopstider och spenderar för både dig och mig (ett besök till den kungliga hufvudstaden med en skymt av sessan som mål är värt mycket pengar för vissa). Vilket är bra för handeln och sånt och kompenserar på något sätt för det dyra bröllopet.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000