HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 quad 99 cd-p
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/01/05 :  17:11:54  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Någon som testat denna spelare?

Jag är intresserad för att köra den direkt i mitt slutsteg så det vore ett plus ifall någon vet kvaliteten på förstegsbiten åxå...

Spelaren fick kanonbetyg i HifiNews
http://www.quad-hifi.co.uk/cdp_hifinews.pdf

Tacksam ifall någon kan dela med sig erfarenheter

Artphotography

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/05 :  17:54:21  Show Profile Send brumel a Private Message
Jo jag va inne och kollade upp den som hastigast här i Umeå på RC och den var helt oinspelad men lät ändå bra. För priset mycket bra skulle jag säga men det är svårt att rangordna grejor i huvet när man lyssnar i butik. Men Hifinews har nog inte hamnat fel.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/01/05 :  17:56:53  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Det låter ju spännande.....

Är inte säker, men jag tror Hifi Skåne säljer Quad här i Malmö - ska kolla imorgon.....

Artphotography
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2003/01/05 :  18:14:33  Show Profile Send n/a a Private Message
Dan: Annars har du Dirty Music i Kristianstad. De har en Quad stapel med den nya Cd-spelare hemma för lyssning till ett par Carlsson OA51.2. Vill du lyssna på riktig Quad highend så får du prata med ägaren om en demo hemma .

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/01/05 :  18:18:33  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
OK tack för det tipset!!

Visste inte att Kristianstad hade en rolig hifi affär.

Artphotography
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2003/01/05 :  18:22:22  Show Profile Send n/a a Private Message
Dan: där är öppet

tis 17:00 ->
fre 15:00 ->
lör förmiddagen nångång ->

Ligger vid biblioteket.

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/01/05 :  18:47:43  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
En tanke:

Är det Quaden ett bättre köp för 10' än en beggad Advantage CD1S för 12' med några år på nacken?

Framförallt med tanken att driva slutsteget direkt.

Artphotography
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/01/05 :  22:09:05  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag har lånat hem en QUAD 99CD-P i 3 dagar för ett test. Mina åsikter bör finnas i arkivet. Jag var dock inte överdrivet imponerad utan tyckte att min Denon DCD1650AR var bättre på allt. Tyvärr bör kanske sägas, eftersom det vore smidigt med en cd spelare att köra direkt till slutsteget.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2003/01/06 :  01:53:22  Show Profile Send masur a Private Message
HIFI News har testat 99 CD-P tillsammans men 909 power (slutsteg) och högtalaren 12L. Läs testet:
http://www.quad-hifi.co.uk/cdp_hifinews.pdf
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000