Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts |
Posted - 2009/02/21 : 17:08:48
|
Som nämnt tidigare i en tråd under teknik&diy så behövde mitt Mark Levinson slutsteg ett byte av strömbrytare, nu förhöll det sig så att när det blev inburet i gäst/arbetsrummet för service stod även Vamp steget där för byte av nättrafo. Således förelåg risk för musikbrist men tursamt nog stod ett av mina Master Audio steg också där, ett DX2000 som ett lokalt band lånat till en spelning och lämnat av här hemma. Jag kopplade således in detta för att inte utsätta mig själv för musikabstinens och det står kvar ett par veckor senare. Möjligen har det inte ML eller Vamp stegens upplösning i toppen men kraften och deffinitionen i botten kompenserar väl och även när jag spelar svagt känns det som om det går djupare än ML, eller åtminstonne bibehåller mer ton och struktur i basen när man spelar svagt. För den som behöver, eller gillar, effekt, här finns 2x700w för mycket rimliga pengar, obs ett tungt as, linjär nätdel och linjära, bipolära slutsteg, 28 kg och fläktarna är inte helt ljudlösa men man kan ju stoppa in en brytare, dom behös nog inte hemma. Ingvar |
Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design. Driver också The Vacuumed Cat co. |
|