HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 CD-rom kit felsökning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

yngwie
Starting Member

42 Posts

Posted - 2009/02/17 :  09:34:18  Show Profile Send yngwie a Private Message
Jag beställde ett cd-rom controller kit från diyclub för ett tag sedan, ganska länge sen om sanning ska fram. Jag är lite långsam.
Innan jag gjorde färdigt lådan helt, och bara hade en prototyplåda, satte jag ihop det hela och det fungerade fint. Nu har jag äntligen fixat det exteriöra men nu vill den rackarn inte. Först var displayen svart, och den reagerade inte på knapptryckningar/fjärrkontroll, men cd-romen hoppade igång. Det var bara en kontakt till controllerkortet som inte var i. Jag ordnade till detta, men den här gången startar inte cd-romen. Displayen, i sin tur, står bara och blinkar med bakgrundsbelysningen. Jag anar att detta är ett sorts felmeddelande, men jag kan inte hitta nåt på nätet om det hela.
Någon som har provat diyclub's cd-rom kit? Några teorier? Kan det vara ett felmeddelande som säger att cd-romen inte är igång?
Tack på förhand

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2009/02/17 :  10:29:28  Show Profile Send reVintage a Private Message
Det är viktigt att CDn står i "Masterläge".

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!
Go to Top of Page

yngwie
Starting Member

42 Posts

Posted - 2009/02/17 :  13:29:32  Show Profile Send yngwie a Private Message
Tack reVintage, och bra att du berättade, kanske någon annan någon gång i framtiden som inte får igång sin controller.
Sedan måste jag säga att det blev bra till slut, efter en stund, felet var slarvig installation/trång låda. :-)
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2009/02/17 :  14:52:41  Show Profile Send marran a Private Message
När får vi se bilder då?
Jag har ju också ett sånt kit liggandes, men har inte kommit mig för att sätta ihop något än

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/02/18 :  22:05:10  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
..... och notera att det finns spelare (CD- och DVD-) som inte fungerar alls. Vet inte varför men det händer så ibland. Jag hade 5-6 stycken och någon av dem funkade inte alls ihop med kontrollern.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000