HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tips på en vettig skrivare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2009/02/16 :  21:41:06  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Vi behöver en skrivare men helst inte en som drar massor med bläckpatroner eller så. Vi tänker mest bara skriva kontorsdokument men gärna i färg.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/02/16 :  22:02:22  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Köp en billig färglaser...

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2009/02/17 :  10:51:51  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
JA en färglaser, vi har köpt en liten Samsung CLP-300N färglaser. Tröttnade på att bläcket torka eller kladda.
Den skriver ju inte ut några högupplösta foto men det duger för vad vi använder den för.
Och inbyggt nätverkskort har den åxå :-). Tror inte vi betala mer en 2500:- för den.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2009/02/17 :  11:31:30  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jo men jag såg en HP laser där färgen kostade 859:-/färg och då blir skrivaren inte så billig.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2009/02/17 :  11:37:08  Show Profile Send Figge a Private Message
quote:
JA en färglaser, vi har köpt en liten Samsung CLP-300N färglaser. Tröttnade på att bläcket torka eller kladda.
Den skriver ju inte ut några högupplösta foto men det duger för vad vi använder den för.
Och inbyggt nätverkskort har den åxå :-). Tror inte vi betala mer en 2500:- för den.

http://www.pricerunner.se/pu/26-565733/Skrivare/Samsung-CLP-300N-anvaendarrecensioner

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/02/17 :  11:39:03  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
Jo men jag såg en HP laser där färgen kostade 859:-/färg och då blir skrivaren inte så billig.

Nej detta är nära nog vansinne! Färgtonerna kostar lösa mer än hela skrivaren tillsammans...

Själv kör jag svart/vit HP laserskrivare och det funkar mycket bra. Ekonomin är helt OK och skrivarhastigheten är imponerande!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2009/02/17 :  12:03:38  Show Profile Send Mey a Private Message
Traditionellt sett så är det förbrukningsmaterialet till skrivarna som HP tjänat mest pengar på av alla produktgrupper.

Just HP är lite extrema i sin prissättning, minns en bekant som gjorde en beräkning av vad bläcket skulle kosta om man köpte det per liter och den summan var väsentligt mycket högre än för mer ädla substanser

Har själv en Samsung CLP-300N och rekommenderar den då den är kompakt, har inbyggt nätverk och framförallt kan man köpa en kit med alla tonerkassetter för vettiga pengar.

Det bör väl även tilläggas att generellt när man köper en ny skrivare är det bara halvfulla patroner/tonerkassetter som sitter i för att man ska kunna komma igång, innan man måste åka och köpa riktiga.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2009/02/17 :  12:44:04  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Håller också på svart/vit laserskrivare om inte färgen är vital. Bättre driftsäkerhet och ekonomi är min generella erfarnehet. Bläckstråleskrivare bäckar lätt igenom om man inte använder den regelbundet - och ofta.

Vilken? Har inte koll på de renodlade skrivarna. Men vi köpte en Canon 4270 MFP i höstas; multihistoria med skrivare, kopiator och scanner i ett. Har inbyggt nätverkskort för skrivafunktionen. Scanner enbart via USB till en dator. Lite pyssel med inställningar innan vi kom igång - har sedan fungerat klockrent. Tar mindre bordsyta än den gamla s/v-laser från 2001 som den ersatte. Leveranstonerkasetten har ännu inte tagit slut trots att vi skriver ut en hel del emellanåt. (Frugan använder den i jobbet).

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

lagun49
Member

138 Posts

Posted - 2009/02/17 :  14:21:46  Show Profile Send lagun49 a Private Message
Micke Y!
Jag kan rekommendera ovannämnda Samsung CLP 300-N. Den har nätverksanslutning. I början var det problem med skrivaren, som inte ville mata papperet riktigt; endast varannat försök lyckades. Emellertid kom en servicetekniker hem och bytte den gummiring, som matar in överst papperet från magasinet. Den ursprungligen levererade var av tvivelaktig kvalité, alltså ett ursprungligt fel. Gummiringen byttes kostnadsfritt, och sedan dess fungerar skrivaren oklanderligt, tämligen låg tonerkostnad också!

Lars G

Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt.
Go to Top of Page

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2009/02/17 :  19:36:49  Show Profile Send Munge a Private Message
Jag har haft en billig färglaser: snygga utskrifter, svindyr toner och totalkass mekanik. Sen köpte jag en beg HP 4050n (svartvit laser) för 800 inkl en extra toner. Inte ett paperjam, tonern räcker till 10000 kopior, den bara funkar. Räkneverket står på 130'. Nästa service vid 200' kopior ... det dröjer nog ett tag. Kan du hitta en liknande gammal kontorsskrivare så är det bara att slå till.
Go to Top of Page

gerward
Member

92 Posts

Posted - 2009/02/17 :  21:12:57  Show Profile  Visit gerward's Homepage Send gerward a Private Message
Om du inte skriver ut så mycket färg, köp en Svart/vit laserskrivare och om färutskriftsbehovet kommer ibland köp en billig HP eller dylik bläckstråleskrivare.

Svart/vit vill jag rekomendera Brothers minsting HL-2035 kostar ca 900 och skriver ut utan några problem, annars gör oki mkt driftsäkra skrivare.

Om du skall köpa en färglaser, köp en lite dyrare, då patronerna till dessa brukar vara billigare i längden.

Nätverksfunktioner är också bra att ta med i tankarna vid skrivarköp, finns inget smidigare än en bra nätverksskrivare!

//Andreas

Ps. Munge: känner igen det där, har en HP 4M hemma som bara matar ut kopior för evigt, vi tänkte att vi använder den till den dör vilket den aldrig gör... Fick med fyra toner så det tar ju aldrig slut... Ds.
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2009/02/17 :  21:53:49  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Men ska tänka på att man får ut en 1000-2000 utskrifter, så då blir inte utskriftkostnaden så hög.
Men Samsung är billiga på Inkclub orginal 400:- pirat 250:- för färgerna och 500 för den svarta.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2009/02/17 :  22:17:05  Show Profile Send CC a Private Message
Canon... Tillförlitliga och bra utskrifter. Inte de dyraste på marknaden med nya patroner. Lätthanterliga. Den senaste som jag har privat är en iP4300. Mycket nöjd. kostade en tusenlapp när jag köpte den. Nu är den säkert några hundra billigare... Saknar endast nätverkskortet...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2009/02/23 :  12:23:57  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Jag kan inte rekommendera Samsung CLP 300-N

Efter bara några veckor så hittade inte nätverket den och det är lögn i helvete att få den att fungera i nätverket. Den fungerade alltså helt ok i början.

Däremot fungerar den med en fast nätverkskabel men jag ville ha den pga det trådlösa. Från butiken och från Samsung finns ingen hjälp att få. Trist

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2009/02/23 :  12:26:40  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Att en CLP-300N inte hittar det trådlösa nätverket kan bero på att den inte har något sådant...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/02/23 :  13:10:19  Show Profile Send mace a Private Message
Vad sägs om en Samsung CLP-500 för en hundring? Skall man hugga till

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2009/02/23 16:34:46
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2009/02/23 :  16:00:33  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Dan...Den har INTE trådlöst...vad fick du det ifrån???? inga svårigheter alls att få den att fungera med det nätverk den stöder. Då får du skaffa en trådlös printserver.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2009/02/28 :  13:21:02  Show Profile Send poppen a Private Message
Bor du i Stockholm kan du få en laserskrivare gratis som vi på KFs: Bibliotek och Arkiv ska slänga.
Ok du kan ju en slant till Vi -Skogen i kenya.
Hör av dig kontorstid på 08 - 743 26 22.
har du till en mac har jag en gammal häck som du kan få om du hämtar den i Rågsved.
EFTERSOM DE SKÄNKES KAN DETTA INTE SES SOM EN ANNONS.
Arbets Skrivare är stor och tung du behöver en IKEA väska att bära den med.

FAST DE ÄR EN SVARTVITT

Edited by - poppen on 2009/02/28 13:21:29
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000