HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalarkabel till Naim stärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rynnox
Member

192 Posts

Posted - 2009/02/16 :  15:04:43  Show Profile Send rynnox a Private Message
Någon med Naim stärkare som prövat andra kabelfabrikat till högtalarna än naims egen ? Nac A5 är väldigt otymplig

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2009/02/16 :  15:13:43  Show Profile Send Manga X a Private Message
Jag äger ingen Naim men jag har provat mycket olika Audioquest högtalarkablage till naim hos den lokale Naim-återförsäljaren i Västerås. Det kan rekommenderas att pröva...!


Mvh Magnus Eriksson

Edited by - Manga X on 2009/02/16 15:15:53
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2009/02/16 :  18:09:32  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
När jag köpte mina Naim grejor så provade jag min Audioquest Bedrock kabel och den fick i alla fall ge sig mot Naims kabel. Jag tycker inte att kabeln är speciellt otymplig - det går ju att böja till den som man vill ha den och sedan håller den formen.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

bmxx
Member

256 Posts

Posted - 2009/02/19 :  11:40:58  Show Profile Send bmxx a Private Message
har en nait5 å kör med xindac fs1 dom funkar bra tycker jag.
har dock inte provat så mycket då det är långt till närmaste hifibutik...


Å för er som inte trodde att det skulle bli nå mer rock... NU JÄVLAR BLIR DET MER ROCK! - bob hund, hultan -99
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000