HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Alla med en Audionet spelare (annan toppmatad)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jummarn
Starting Member

3 Posts

Posted - 2009/02/13 :  20:29:51  Show Profile Send jummarn a Private Message
Har lite problem med min Audionet ART V2 spelare. Eller rättare sagt, problem med endel CD-Skivor. Det verkar som endel skivor har mindre hål så dom inte ligger så tätt som den borde när man sedan lägger på pucken. Detta resulterar sedan till att skivan "wobblar" när man byter låt eller precis när man börjar spela skivan.

Vet att detta är ett känt "problem" med iallafall Audionets spelare, har även hört VIP spelare låta precis likadant. Då under ett demo, personen som demade gick då iväg och gjorde något med skivan, kom sedan tillbaks lade i den och spelade den felfritt.

Nu till min fråga, kan man förstora hålen på skivorna som wobblar på något smidigt sätt? Eller är det finns det något annat knep, eftersom det bara är vissa skivor som har detta problem så vill jag gärna inte "testa" och förstöra någon av dom. Annars så hade jag tänk att kanske bara ta ett Konborr och "skava" med lite så hålet blev större.

Någon som har något bra tips?


Audionet ART V2 - Tecnichs SL D2 (Ortofon 2M Red) - Dali RIAA - NAD M3 - Dali 8008

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2009/02/16 :  22:48:25  Show Profile Send edison a Private Message
Har noll gånger varit problem med min CDP-X3000 iaf...så tyvärr inga tips.

Konstigt för övrigt att "vanliga" spelare skulle spela CDs som har för litet hål på ett korrekt sätt, medan just Audionets toppmatade inte fixar det.
Även standardspelare har ju en "puck" bara det att den trycks på inne i spelaren istället för "läggs löst på" som på de toppmatade inkl. min.

Nåja...finns problemet så finns det, även om det är lurigt värre.
Bara hoppas du finner en lösning...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2009/02/17 :  16:35:23  Show Profile Send Per a Private Message
Det där verkar ju verkligen underligt. Jag har aldrig tidigare stött på problemet varken med min egen micromegadrive eller med audionet eller stello som jag haft hemma (alla toppmatade).
Go to Top of Page

jummarn
Starting Member

3 Posts

Posted - 2009/02/17 :  19:03:36  Show Profile Send jummarn a Private Message
Ja det var väll kanske inte direkt så bra valt topic med just "annan toppmatad" men var tvungen att få lite uppmärksammhet.

Kan väll inte säga att just felprocenten är så stor när det gäller vilka skivor som wobblar. jag har någonstans mellan 200 och 300 skivor och det är väll kanske 5 till 8 som det händer så här med. Som det står i manualen så ska ART`en igentligen enbart ta "Red Book" skivor. Så jag får väll vara nöjd ändå, så igentligen så kan man säga att den spelar betydligt mer skivor än vad som lovas.

Men men, det är jävligt surt med tanken på att det är en sådan dyr spelare. Som tur är, så är den köpt med ett bra pris med tanke på vad den kostade i från affär. Och att det skulle vara ett "välkänt" problem med denna spelare får jag väll ta tillbaks.


Audionet ART V2 - Tecnichs SL D2 (Ortofon 2M Red) - Dali RIAA - NAD M3 - Dali 8008
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000