HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 LDR volym.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2009/02/12 :  11:25:03  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
En variant på optovolym

Jag har nyss provlyssnat och konstaterat att vanlig volympot. går bort
Iden är härifrån...
http://diyparadise.com/web/index.php?option=com_content&task=view&id=143&Itemid=26

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2009/02/12 :  12:03:34  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Liknar det som vi har byggt efter gruppköpet med LDR fast enklare. Om du isolerar varje kanal så att du har minimal ljuspåverkan utifrån så blir det mycket bättre återgivning. Sen är jag sådan att det poppar upp en massa idéer när man läser t.ex. i länken du hänvisar till, varför två LED det går säkert att styra bägge kanalerna med en. Anledningen är att LED fluktuerar och då bör det bli mindre felmarginal med en LED om man vill och det vill man kan man sätta en 100uf 10V + 100pF parallellt över benen på LED det får också ner att LED fluktuerar.

Visst låter det bra jag använder inget annat numera det är så att det har kommit en V.2 sedan vi byggde våra även Nelson Pass har hjälpt till med en buffert version för de som har svårt att anpassa sin kringutrustning http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=80194&perpage=10&highlight=lightspeed&pagenumber=137

Happy lyssning ;)

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000