HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 På tal om "giant slayer"...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/02/06 :  09:03:24  Show Profile Send OcA a Private Message
Eller helt enkelt mycket för pengarna!

Behövde lite RCA-snokar hemma pga att mina gamla Supra EFF-ISL var för korta.

Eftersom det är januari och finanskris får man snåla lite grann...

Gick således till Kjell&Co för att köpa ett par snokar.

Fastnade för deras egna märke som såg seriösa ut med vettiga kontakter osv. Kostade 200 spänn för två snokar.

Åker hem, kopplar in och lyssnar. Först ingen direkt märkbar skillnad mot Supra. Efter ett par referenslåtar träder dock några positiva egenskaper fram.
Jämfört med Supran så är Kjell-kabeln mer följsam och inte lika kantig i diskanten. Dessutom tycker jag mig uppfatta en bättre detaljering i alla register och en större homogenitet. Kabeln låter subjektivt lite varmare än Supran som jag klassar som neutral, men samtidigt håller detaljeringen högre klass.

Så, behöver ni bra RCA-snokar för en billig peng tycker jag ni ska prova Kjell-RCA i era anläggnignar! Jag tycker att de låter klart bättre än vad prislappen ger sken av... Men det som funkar hos mig behöver inte funka hos er.

Ett litet tips i dessa bistra tider och ett bevis på att billigt inte behöver betyda dåligt!

Dessutom var kablarna rätt snygga, så man behöver inte skämmas för dem...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!

Maruder
Member

240 Posts

Posted - 2009/02/06 :  09:21:06  Show Profile Send Maruder a Private Message
Trevligt att höra!
Även jag har handlat snålsladdar ;)
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=72945
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/02/06 :  09:22:05  Show Profile Send OcA a Private Message
Man blir lika glad varje gång man fyndat!

Lyssnade ca fem timmar igår och kan inte påstå att jag saknade mina Supra-snokar...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Maruder
Member

240 Posts

Posted - 2009/02/06 :  09:32:15  Show Profile Send Maruder a Private Message
Amen!

Bästa fyndet jag har gjort måste dock ha varit ett nytt Advance Acoustic försteg för 1500 spänn, då åkte jag hem rätt nöjd :)

Vad har du för kringutrustning runt dina nya kablar? ;-)
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/02/06 :  09:59:40  Show Profile Send OcA a Private Message
Du ser utrustningen i min signatur...

Kör med Supra digitalkabel och Ply högtalarkabel.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2009/02/06 :  13:08:11  Show Profile Send Smackman a Private Message
Kika även på http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?Key=5901


Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2009/02/06 :  21:43:49  Show Profile Send lindvall a Private Message
När du säger Kjell & Co's kablar, menar du då de som heter ClickTronic? Att de kan vara bättre än Supras signalkablar förvånar mig inte.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/02/06 :  21:58:43  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
ClickTronic


Det känner jag igen, var en Giant-slayer för ett par par sedan......

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/02/07 :  10:08:03  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Håller med! XTZ är en kanonkabel som hade kostat minst det tredubbla om den hetat Audioquest mm.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/02/09 :  09:30:39  Show Profile Send OcA a Private Message
Ja, det var nog ClickTronic jag köpte. Tycker fortfarande att de spelar utmärkt bra! Detaljerat och avslappnat! Supran känns fortfarande som en lite mer kantig och grovkornig kabel än Kjellen...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/02/09 :  11:19:36  Show Profile Send huzze a Private Message
Jag har också slagit till på ett gäng Clicktronic 3,5mm->2xRCA och 2xRCA. Klart prisvärda

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept

Edited by - huzze on 2009/02/09 11:20:04
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000