HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon med erfarenhet från dynavoice DF-5?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2009/01/29 :  10:59:38  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Hej, nu funderar jag på att uppgradera min hembio så att jag får lite mer kompetenta frontar. Särskilt intressant är det att kunna få ett godkänt stereoljud.

Så jag undrar om det finns några som utvärderat Dynavoice Definition DF-5 och om ni då kan dela med er av era erfarenheter.

Mvh, Jesper

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2009/01/30 13:22:20

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2009/01/30 :  13:27:47  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag har fått för mig att Dynavoice är ett märke som diskuteras med större frekvens på hemmabioforumet. Kanske hittar du fler som har erfarenheter av DF-5 där, om du inte får några svar här?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2009/01/30 :  13:52:50  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Här finns en del att läsa.
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=132734

Annars har jag dom om det är något speciellt du undrar över.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2009/01/30 :  19:32:50  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Ja, jag har sett att de kommenteras på min hemmabio men ville även höra något från någon med lite bredare referensmaterial. Det framkommer inte om de som skriver på min hemmabio har rejäla referenser (inget ont om min hemmabio, jag är medlem och har hemmabio anläggning). Det är bara det att recensioner och kommentarer tenderar att vara mer hifi-inriktade här och med bredare grund/erfarenhet/referenser vilket gör att utlåtanden får lite mer tyng i mina ögon. Jag antar att du "widescreen är widescreen även på minhemmabio, stämmer det? Du får gärna brodera ut dina intryck och tydliggöra svagheter och styrkor, gärna med någon några referenser och angiven elektronik och erfarenheter av den.

Mvh, Jesper

Retro låter fint.
Go to Top of Page

SCarlsson
Member

135 Posts

Posted - 2009/01/30 :  19:40:23  Show Profile Send SCarlsson a Private Message
Har ett par Dynavoice Challanger S5 som körs i ett sekundärsystem på grabbens rum. Dessa låter förvånansvärt bra med tanke på vad de kostar.
Det är inget för den som söker tung bas naturligtvis men i övrigt tycker jag nog att det kan fungera.

***Clearaudio PerformanceSE*Graham Slee*Hegel HD11*MF M6 500i*Focal Electra 1008BE***
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2009/01/30 :  20:56:06  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Ja det stämmer att jag är widescreen där med, kolla igenom mina gallerier så ser du lite referenser.
Svagheten jag hittar på dessa är endast att den lägsta basen saknas och dom bör alltså kompletteras med subwoofer.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2009/01/31 :  21:47:20  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Det låter fantastiskt. Om utklingning i mikrodetaljer och stereoperspektiv är tillfredsställande så kan det ju absolut vara en högtalare för mig. Bas är ju kul och jag har faktiskt Dynavoice Definition SW-10 här hemma och den fungera både till bio och musik, hur den står sig mot andra subbasar vet jag inte. Hoppas det här med billiga högisar inte är för fult diskussionsämne här på hififorum. Så bra som möjligt till så låg kostnad som möjligt är min devis. Tidigare hade jag Accuphase, Totem, Bladelius och annan "riktig" hifi. Nu, med tre barn är det omprioritering som gäller men prosons små sat 31sa räcker inte riktigt till. Jag ska kolla widescreen. Tills vidare hoppas jag på ytterligare feedback och så vill jag meddela att jag också har span på ett par, till synes fina stativare med banddiskanter proson reality sat 51 MkII. Dessa "ser" kanonfina ut. Vi får se om jag får köpa dem, då återkommer jag med omdöme.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2009/02/01 :  00:26:19  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Jag har haft golavaren i reality och den har inget att hämta jämförelsevis.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2009/02/01 :  21:04:07  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Å fasen, nu har jag köpt sat 51 MkII med banddiskant och tillhörande center för summa summarum 1200kr vilket känns klart överkomlig men intressant angående jämförelsen golvarna emellan. Mitt sikte är inställt på Dynavoice golvare DF-5 vad det lider men just nu får det bli en liten kompromiss och med tanke på hur billiga dessa högisar är kan man ju samla på dem :-)

Jag tänker starta en ny tråd om "rimliga" mods på dessa billiga högisar och då snackar vi enkla "bang for the back" fixar.

Retro låter fint.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000