HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi@Musik
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2009/01/27 :  17:07:45  Show Profile Send Smackman a Private Message
Vad håller dom på med ? Får man lova att i nästkommande nr ska en test av XXXX göras , sen så köper man blaskan så finns det nada om det test eller nån förklaring .. hmm
Inte första gången heller
Falsk markandsföring borde det vara..
Riktigt Irriterande , minst sagt .

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2009/01/27 :  17:13:55  Show Profile Send forken a Private Message
Så är väl det i princip varje nummer?

Tycker du ska kontakta hifi&musik och be dem återbetala pengarna alt. ge dig nästa nummer gratis (ifall testerna finns i detta).
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/01/27 :  17:19:57  Show Profile Send tian a Private Message
Det står väl ändå klart och tydligt att "vissa ändringar kan komma att göras" på sista sidan, så jag tror inte att det handlar om falsk marknadsföring iaf.

Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2009/01/27 :  17:54:51  Show Profile Send Smackman a Private Message
"vissa ändringar kan komma att göras"

Det hade jag missat ..
Men jag tycker hur som helst att det är riktigt illa att de utlovar saker som de inte håller allt för ofta ..

Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2009/01/27 :  18:36:31  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
En klen tröst, men på deras hemsida under "Nästa Nummer" så står det:
http://www.hifi-musik.se/?page=5
Blir till att vänta ytterligare en månad på testet på XTZ.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2009/01/27 :  19:08:24  Show Profile Send esl a Private Message
Köper inga HiFitidningar numera!
Blev lovad av både HiFi&Musik samt High Fidelity att dom skulle komma med en test av nya QUAD ESL 2904 och ESL 2905 redan i augusti! Pratade med dom och dom var jättetända på detta testet!
Glad i hågen sitter man och väntar och väntar och väntar...

Har det kommit nån test??
Nej...

Och detta var 2006 och vi pratar om en högtalare som många tidningar placerat som den bästa högtalaren någonsin.
Well.. jag kör med mina 63or som är samma högtalare fast med äldre design och är mer än nöjd, men WAF är något man uppskattar också med åren.
Och eftersom jag slipper köpa blaskor så har jag ju råd ;-)

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2009/01/27 :  20:10:37  Show Profile Send llerk a Private Message
Själv föredrar jag utlänsk press Tycker att den svenska pressen tappar lite i det "tunga" segmentet. För mycket "budget" enligt min smak

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2009/01/27 :  22:38:44  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Visst är det tråkigt när tidningarna inte klarar att hålla det man utlovat. Jag förstår att man blir besviken om man gått och väntat på test av en viss produkt. Jag måste dock säga att jag faktiskt gillar tidningen (prenumererar), inte de mest djuplodande testerna av allt; men en trevlig tidning att läsa. Inte som enda beslutsunderlag för vilka produkter man ska köpa, men en bra nyhetsrapportering om produkter och lite omdömen. Kan även ha en del intressanta artiklar och teknik och historia.

Jag gillar även när de intervjuar eller bara skriver om artister, och ibland recenserar hela skivkataloger. Musikrecensionerna är ofta bra och jag har genom året lärt mig vilka recensenter som gillar sånt som jag antagligen tycker om.
För att läsa om det "tunga" segmentet" kompletterar jag med prenumerationer på hifi+ och Stereophile, den senare är ju nästan löjligt billig att prenumerera på. hifi+ är rätt dyr, och det mesta de skriver om är för dyrt för mig, men jag älskar deras bilder och utförliga beskrivningar av produkter.

Kanske lite OT, men ett litet försvar av tidningarna, prenumererar även på HemmaBio. I den tidningen är den största behållningen Thomas Nilssons krönika!

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/01/28 :  06:57:22  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Falsk marknadsföring är det väl ändå om det står fel på det aktuella numret. Förresten så har de förklarat varför det då och då inte kommer med "utlovade" tester många gånger i tidningen. Oförutsedda händelser, brist på plats, test-ex som inte infinner sig eller vad det nu kan vara.

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2009/01/28 :  14:47:14  Show Profile Send millenniumking a Private Message
quote:
Vad håller dom på med ? Får man lova att i nästkommande nr ska en test av XXXX göras , sen så köper man blaskan så finns det nada om det test eller nån förklaring .. hmm
Inte första gången heller
Falsk markandsföring borde det vara..
Riktigt Irriterande , minst sagt .

Det finns väl värre saker att bli irriterad över här i världen! Den som väntar på något gott....
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2009/01/28 :  17:18:37  Show Profile Send Smackman a Private Message
quote:
Det finns väl värre saker att bli irriterad över här i världen! Den som väntar på något gott....

Nej det finns det inte !

quote:
Musikrecensionerna är ofta bra och jag har genom året lärt mig vilka recensenter som gillar sånt som jag antagligen tycker om.

Jo , det kan jag hålla med om, hittat en del bra skivor genom deras recensioner .
Och jag gillar tidning förövrigt , kanske därför jag blir så förgrymmad över deras idiotiska utlovanden i nästa nr som inte infrias..
Mvh

Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2009/01/28 :  18:23:19  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Jag läste en recension i H&M av den senaste skivan med Nordman för ett tag sedan.
Recensenten sågade skivan för att det var så usel folkmusik...

Av någon anledning så hade skivan förmodligen hamnat på bordet hos snubben som normalt recenserar Folkmusik i tidningen, han reagerade tydligen inte på den utan recenserade skivan som om det vore just folkmusik. Att det i själva verket rörde sig om folkmusikkryddad Pop ämnad för hitlistorna missades helt.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2009/01/28 :  21:09:35  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Jag tycker att den är ok! Trött, det blev jag när de blandade in bilstereo!! Köpte inte tidningen i två års tid. Jag hatar bilstereo!
d

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2009/01/30 :  23:17:13  Show Profile Send Smackman a Private Message
Hejsan , Hifi@musik är inte så pjåkiga ändå , efter mitt "sura" mail...antagligen fler som maila hehe, så är de lyhörda ialf !
.. http://www.hifi-musik.se/veckansartikel/2009_5.pdf
Fridens liljor .
Mvh

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2009/01/31 :  00:00:36  Show Profile Send FBK a Private Message
Den där XTZ kombin skulle vara intressant att lyssna någon gång på, och riktigt bra kritik fick det.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2009/01/31 :  13:57:20  Show Profile Send jonasz a Private Message
Japp, man blir verkligen nyfiken!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

AndreasH
Member

116 Posts

Posted - 2009/01/31 :  14:08:53  Show Profile Send AndreasH a Private Message
Bilstereo är hemskt. Eller egentligen helt OK, förutsatt att det är fabriksmonterade integrerade grejer... Men torgraggar stuket med JVC... all you need... är inte riktigt min grej. :D

Tycker att Hifi&musik är i klass med Finska Hifimaailma, och med det sagt, så menar jag b*js!

Själv gillar jag HiFi news rätt skarpt. Där finns en massa strunt, som i all Hifi press, men testerna har klara personligheter iallfall. Och bra mix av superdyrt och normala grejer.
Klart intressantare att läsa om en 10000 euros CD spelare än en 1000 euros eller 350 euros CD spelare.

B&O Beolab 5, BeoSound 9000
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2009/01/31 :  15:25:37  Show Profile Send MasterChief a Private Message
Jag gillar HiFI&Musik. En härlig blandning av artiklar och ofta välskrivna. Alltid lika skönt att glida ner i ett varmt bad med ett nybakat nummer :-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000