Author |
Topic |
asto
Member of Nerikes Audiofiler
2011 Posts |
Posted - 2009/02/21 : 06:24:40
|
Vill egentligen strunta i alltihop då musten flög ur mig totalt, men jag vill ändå ge en chans att vi ska få till det bra, och att det skall bli så trevligt som möjligt för alla.
Men först... Min avsikt har aldrig varit att förhindra välljud på mässan eller att sätta käppar i hjulet för andra deltagare, bara att få en rättvis tävling. Orättvisan i tävlingen har tävlingsledningen stått för, inte jag eller de andra deltagarna. Jag känner mig skit dum, men jag kan inte ta på mig detta. Ordet tävling har väl olika betydelse för olika människor, vissa tar det allvarligare än andra. Jag måste ju få stå för vad jag anser vara en rättvis tävling utan att bli betraktad som grinig eller sur. Sedan hur deltagarna i Unlimited ställer sig till ändringen kan ju jag inte ha åsikter om då jag inte deltar i denna klass.
Jag ser egentligen bara bara två alternativ, och detta handlar fortrarande om regeländringen och inget annat.
1. Jag tackar för mig då rent spel betyder något annat för mig. (Om tävlingen drar ut på tiden att den blir i Maj, så kan jag inte delta iallafall)
2. Vi i Limited blir bedömda efter det som har blivit dokumenterat fram till sista februari och spelar med det när bedömningen görs. Efter domarna sagt sitt så är det väl bara löda och skruva så mycket man orkar och vill för publikens skull.
quote: Asto, vad kan vi göra för att hjälpa dig? Jag kan mäta, är det till hjälp?
Tack för erbjudandet, men jag tror det skulle vara praktiskt svårt att genomföra då det ändå skulle krävas mer arbete av mig. Det jag inte hunnit med och heller inte kommer att göra är en verifiering av filterfunktionen och modifiering av filtret. Och jag hade även tänkt att göra en komplett uppmätning till slutdokumenteringen. Det får helt enkelt bli en lucka där.
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/02/21 : 09:32:06
|
@asto, vi tar det under limited och reder ut det med de deltagarna.
@Magils, tack för ditt PM. Det är inte roligt med tappade sugar. Jag hoppas verkligen att du orkar komma igen.
@Musik hemma, jag vet inte vad du vill uppnå, men att riva i såren som den här tråden gör uppnår enbart en sak; Sämre stämning och mindre motivation. Vi för en PM-diskussion istället så att du får förklara vad du egentligen vill.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2009/02/28 : 23:26:00
|
Jag har varit borta en vecka på resa och ej kunnat läsa en rad under tiden, därav främsta orsaken till frånvaron av inlägg. Jag har dock inte direkt saknat forumet heller...apropå sugar.
Utan att ha konfererat med Pac eller tagit del av PM-trafiken under veckan, kan jag nog ändå konstera att det jag trodde skulle kunna rädda tävlingen snarare bidragit till det motsatta. Vilket i efterhand självklart ter sig dumt, men gjort är gjort...
Att bli sedan kallad orättvis och ha en egen variant på "rent spel", för en ändring som faktiskt inte särbehandlat någon, det känns.
Men i övrigt så har väl alla redan sagt sitt, så.....vfs.
|
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
Topic |
|
|
|