HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Om du visar ditt, visar jag mitt ...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/01/19 :  14:16:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jazz har drabbats (självförvållat visserligen) av hjärnskakning, tråkigt för honom. Jag har aldrig drabbats av hjärnskakning men somligt annat som lämnat mer eller mindra synliga spår efter sig, så jag erbjuder alla att (verbalt) visa mina kroppsärr (synliga och osynliga) om alla visar sina ärr.

Låt oss gotta oss i sjukdom och lidande!!

Jag öppnar med ett osynligt märke; en sprucket armbågsben efter att jag cyklat omkull. Jag släpade på dotterns cykel och var på väg i alldeles för hög fart nedför en backe när jag tappade kontrollen och for över styret.
Resultatet blev en spricka i armbågsbenet något som renderade mig 7 timmar på Uddevalla sjukhus akutmotagning, en mitella och recept på Citodon.

NÄSTA!!! .....

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2009/01/19 :  14:41:09  Show Profile Send Cyrus a Private Message
Jag öppnar stenhårt

På moped i Spanien för 28 år sedan, kompisens moppe gick urusellt. Med 200 m. kvar till uthyraren vänder jag mig om för att titta hur det går för honom, när jag tittar framåt igen står där en renault

Smack in med ansiktet i stolpen mellan dörrarna i ca 40 blås. Belöningen blev hål rakt igenom underläppen, (kände det med tungan men vågade aldrig titta i backspegeln ) tänderna i ovankäken i etage och SoSflyg hem till Svedala. En vecka på sjukhus utan att få borsta tänderna eller dricka vatten en endaste gång
Bara sondmatning med vaniljsmak

Tre år senare med otaliga tandläkarbesök satt bryggan på plats och två tänder var borta för evigt Nu håller det på att rasa och tandkirurgen längtar efter mig

TJOHO så det kan gå
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2009/01/19 :  14:48:16  Show Profile Send Jazz a Private Message
HAHA äntligen en tråd jag kan dominera...
Slagit hål på skallen tre gånger eller va det fyra...
Krashat cykeln i en lyktstolpem under träning så axeln e förstörd
Hoppar ur ganka lätt men hoppar tillbaka lätt oxå men det gör ont
fyra stygn i tummen sen jag klämmt mig i ett skåp på jobbet
två trasiga knän pga innebandy
Kass fotled pga fotbolls skada
Kolappsat främre fotvalv
kan just nu inte ha vigselringen på mig för jag har tappat en betong klump på handen å fingrarna är svälda
Fått en smäll på ena bröst muskeln så fästet e inte vad det ska va(kommer aldrig kunna bli en bodybuilder...)
Lätt skada på höger underben (förra lördagen)pga att gamla gubbar ska inte hoppa i dom störtsa hoppen i backen
Kommer inte på mer nu... fyller på lite senare

kom på en till... trampat en rostig spik genom vänster fot

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts

Edited by - Jazz on 2009/01/19 14:52:39
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2009/01/19 :  15:04:02  Show Profile Send CC a Private Message
Eh.. Nu får ni ta de lite lugnt gubbar. Några år kvar till pension är det..?

Själv e ja nästan skadefri. Har kört omkull med cyklar, mopeder å krashat bilar och ändå så e de bara knäna som fått lite för mycket stryk. Någon dag ska jag ta mig till farbror doktorn för att kolla dem (eftersom de ibland gör så förbannat ont!) men... i det stora hela så har jag nog haft en dj** tur! Plus att jag skyr vintersporter som pesten! :-)

edit: Kom på att jag trampat i glas en gång och fick sy tån! Aj!
Och att spetsen på min tumme slipades bort i träslöjden. Fast de ser ingen idag...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -

Edited by - CC on 2009/01/19 15:06:26
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/01/19 :  15:19:21  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Körde en grep rätt i genom foten, grepen fastnade på fel sida stövelns trampskydd .

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/01/19 :  15:22:30  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Kanske inte värsta....(garanterat inte förresten) men jag har lyckats bryta ett insignifikant ben inne i foten, när jag åkte skridskor, trots att foten i teorin ( och praktiken) sitter fixerad i densamma.
5 1/5 vecka med gips upp till knäet.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/01/19 :  15:43:12  Show Profile Send bearwik a Private Message
Jag har efter en omkullkörning med mc åkt till sjukan med stukad fot och åkt därifrån med gipsad högerhand

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2009/01/19 :  15:43:54  Show Profile Send Mahler a Private Message
Hmmm, jag då!!

Som liten när man busade runt med brorsan ägde vi en pilbåge och EN trubbig träpil. Brorsan hade bågen och jag sprang omkring på gräset då han för att testa bågen sköt rakt upp i luften för att se hur högt pilen flög.

Efter ett par sekunder insåg han att jag och pilen var på kollisionskurs.

SE UPP skrek han!! Vaddå tänkte jag och vände mig om mot brorsan. Ja därifrån kom ju pilen!!

Pilen studsade på pannbenet rakt mellan ögonen på mig!!!! Och jag undkom med blotta förskräckelsen. Men det var inte många centimeter mellan det och blindhet på ena ögat. Och tack och lov var ju pilspetsen som sagt trubbig!!!

Eller i lumpen då jag skulle koppla på ett släp innehållandes en 400 kg pulverbrandsläckare för fältbruk till brandbilen. Släpet var lite mer svårbromsat än jag räknat med så med handen emellan brakade jag in i kopplingen med handen fastklämd.

Slutade med ett ca 4 cm långt hål rakt genom handen mellan ringfinger och långfinger..

Återigen ett par cm mellan en hel hand och en hand utan ett finger.

Har haft turen på min sida hittils!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2009/01/19 :  15:56:37  Show Profile Send svejk a Private Message
Börjar likna Monthy Phytons sketch Vem har haft sämst.

Har lyckats bli övekörd av ett tåg och losat båda armarna. Lite vurpor på skidor o motorcyklar har spätt på med stygn, brännskada brutet näsben m.m


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2009/01/19 :  16:11:57  Show Profile Send ninja a Private Message
Lekte med bollen, halkade och bröt knäskålen med min egen vikt ... 6 månader fick jag inte belasta den alltså 6 månader på kryckor ... ... men nu är den förstärkt med titan så den kommer inte att spricka där igen ... har två Göteborgsvarv bakom mig efter det

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/01/19 :  16:19:15  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Två brutna revben efter innebandy-"spel"... Gjorde ont att andas. Gjorde än mer ont att hosta.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7812 Posts

Posted - 2009/01/19 :  16:27:05  Show Profile Send Fuling a Private Message
Knappast nån vinnare, men jag har en rätt stor förhårdnad rakt över vänsterfoten sen jag råkade ställa en stor järngryta lite för nära bänkkanten på jobbet. En minut efter smällen såg det ut som att nån sytt in ett hårdkokt ägg under huden, blev en vända ner till akuten för röntgen och stenhård inlindning.
Polarn som jobbade på akuten tipsade om att karlar ska hålla sig från spisen och jag dras fortfarande med namnet Grytfot på jobbet...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2009/01/19 :  16:52:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Perfekt tråd för mig just nu! Jag ligger hemma med 38,7 i feber. Slå det om ni kan!

Äh, lite feber känns ynkligt jämfört med spruckna läppar/händer/armar/ansikten. Jag har brutit armen på en skateboard, gjort hål i underläppen och knäckt en framtand som fördäcksgast på en 53-fotare(Orutinerade besättningar skall man inte hjälpa. De får slå ihjäl varandra istället för mig i fortsättningen), kört vält med mountainbiken otaliga gånger men aldrig fått långvariga men. Så jämfört med oturseliten har jag klarat mig förvånansvärt bra.

Det är nog ingen större fara med mig trots feber.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/01/19 :  17:04:54  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Har egentligen aldrig råkat ut för något nämnvärt, bara slagit av överläppen med en hembyggd katapult. Inget som lite lim på akuten inte fixade men ärr blev det.

Tappade en flaska med kokande vatten på foten.

Vi får väl ge tråden en ny dimension med lite komplimenterade bilder


/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

maal
Member

791 Posts

Posted - 2009/01/19 :  17:06:56  Show Profile Send maal a Private Message
Krossade ett finger under en övning på jobbet för drygt ett år sen. Dom sydde ihop det och jag fick gå med en plastskena några veckor och var sjukskriven. Det som såg ut som pölsa blev faktiskt ett finger igen. Dock med nedsatt känsel och sämre rörelseförmåga.

DIY och rör.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/01/19 :  17:39:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Brrrr

Mycket skit ni har råkat ut för grabbar !!

Har 3 skruvar i ena knät efter att lårbenet gick helt av. Allt som pajade i knät kallar vi bonus

Har spräckt skallbenet

Har knäckt av käket, så pass att den fick troklas ihop med tråd.

Har brutit alla fingrar utom tummarna o ringfingrarna.
Saknar vissa ben i handen o lederna är, konstiga.

Sprang in i ett glödande rör, 3 gradens på låret.

Spiralfarktur i handleden.

Slajsat ett finger på en roterande kniv, bara köttskada.

Brutit 2 revben, åkte minimoto o trodde att jag kunde flyga

Fick lösningsmedel på Manligheten, trodde allvarligt att ham skulle trilla av !!!!

Diverse ärr efter operation pga sjukdom lämnar jag utanför.

Och jag mår helt Ok, stel i händerna tidvis o samma med knät.


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2009/01/19 :  17:45:25  Show Profile Send U1 a Private Message
13 hjärnskakningar + några brutna ben och krosskador i kroppen innan jag för ett par år sedan körde motorcykel rakt in i en bergvägg! Bara mc-olyckan orsakade krossad fot, avsliten lårmuskel, höger underarm bruten rakt av, nyckelbenet brutet samt öppna sår över större delen av kroppen och avslutningsvis ingen känsel i höger hand på ca 1 år.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/01/19 :  18:13:14  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
quote:

Fick lösningsmedel på Manligheten, trodde allvarligt att ham skulle trilla av !!!!


Och hur är det med manligheten? Inte utan att man börjar fundera hur lösningsmedlet hittade ned i byxorna och exakt vad du trodde att du kunde tvätta bort med lösningsmedel hehe

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/01/19 :  18:21:41  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Björklund: här lämnas inga operationsärr utanför!!!!
Jag fick en lungkollaps 1978, låg 5 veckor på sjukhus medan lungan klistrades igen. Fick två gummislangar genom bröstkorgen för att suga lungan på plats. Inget smärtsamt men det gjorde jäkligt ont när slangarna slets ut genom de inflammerade hålen. Kan fortfarande lokalisera ärren.
Har en stortånagel som inte är riktig än efter att jag haft för trånga skor.


(Hustrun, utom tävlan, vaknade upp under en komplicerad bukoperation. Eftersom hon fått stor dos curare kunde hon inte röra sig eller meddela sig men däremot hade bedövningen inte tagit alls varför hon hade full känsel ....)
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/01/19 :  18:26:39  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
U1
Du ska vara glad att du lever !!



EuphoniC

Det är väl en 10 år sedan det hände, stressig fredag EF på jobb o skulle tvätta av en tryckpress. Tar en bunke trasor o häller på det starkaste medlet vi hade sen tvättade jag.

Efter ett tag skulle smådetaljer vaskas av, då lutar jag mig mot bänken o trasorna.
Efter nån min så känns det som om det satt en blåslampa under pungen o jag rusar ut på toa för att skölja med vatten.
Jag förstod direkt att det var sjukhuset som gällde

Väl på sjukan så var det yttersta skinnlagret borta och det kändes (!)
Fick recept på en massa smörja o skyddskalsonger sen var det självbeahndling som gällde.
Död hud ser verkligen ruggigt ut när man smörjer det o jag tyckte mest att snorren såg ut som en illa till lagad köttbit.

Men det löste sig o han fungerar som han ska o ni får ta mig på orden när jag säger att han ser normal ut med

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/01/19 :  18:29:41  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Hehe, ja, tack för uteblivet bildmaterial

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/01/19 :  18:30:36  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Soundbrigade

Det om hustrun är ju för jävligt !


quote:
Björklund: här lämnas inga operationsärr utanför!!!!


Jag lider utav att min kropp producerar godartade tumörer, ingen cancer mao utan vanliga cellförändringar men det kan vara smärtsamt om dom sitter på fel ställen som leder eller muskelfästen o dvissa är som halva golfbollar.
Har varit inne 6 ggr o plockat bort bulor allt från foten upp till armarna.
Har en riktig goding till story när dom skulle ta en i närheten av ljumsken.
Får se om jag berättar

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2009/01/19 18:33:37
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2009/01/19 :  18:46:29  Show Profile Send jari a Private Message
Det första minne jag har är en kälktur,jag var 3-4 år och åkte in i ett taggtrådsstaket.Som tur var så träffades jag mitt i ansiktet,hade det tagit i halsen hade jag inte funnits idag.
Minnet blir inte mindre starkt av att morsan svimmade när hon fick se mig.
Massor med stygn och stelkrampsspruta,rättade till det hela.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"


Edited by - jari on 2009/01/19 18:49:21
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2009/01/19 :  19:12:06  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Jag får väl räkna mig själv som hyfsat frisk jämfört med er andra

Fotleden förstörd pga fylla och ett idiothopp på studentkarnevalen i Lund 1982.

Skurit sönder en led i vänster långfinger när jag jobbade som glasmästare, kan böja fingret bakåt vid mittersta leden.

Diskbråck och sk osteofyter i ryggen, var sjukskriven ett halvår med intensiv rehab, dvs sjukgymnastik dagligen. Ganska trött på sjukgymnastiken ett halvår senare.

En sak som var OK med sjukskrivning i sex månader var att jag fick genomgå en utredning via Aktiv Arbetsmedicin och fick papper på att rygggen är bra PLUS att under utredningen fick jag även träffa psykolog så nu har jag papper på att jag är frisk i pallet oxå, hur många har det????

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2009/01/19 :  19:52:05  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Här måste man vara med .

Första ihågkomna skadan var ett hål i överläppen orsakat av ett höftben från en gris. Jodå när man slaktade förr så blev vissa saker över och ett sådant lekte vi med eller rättare sagt kastade till varandra min kamrat blev arg för att jag hade kastat lite längre ett par gånger och skulle ge igen vilket resulterade i blodvite en uppjagad mormor plus ett ärr som minne. Det var förresten första gången jag såg stjärnor på dagen .

Andra saker som har drabbat en är diverse stick och skärskador i ena handen. En skärskada som jag sökte mig till sjukhuset för orsakade lite rabalder då det var på fel ställe på handleden personalen på sjukhuset var väldigt frågvisa...

En brännskada som jag har på vänster ringfinger fick jag av en 6mm bult. Jag skulle justera en sak på min turbo trimmade bil efter en testrunda men slant och kom åt en av de varma bultarna som stack ut från turbon. Bulten som stack ut brände ända ner till benet efter att läkare hade rensat såret fick jag en salva "för vi kan inte göra mer" sa läkaren med ett flin.

Sen är det en hel del andra saker men de tar jag inte upp.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2009/01/19 :  21:21:53  Show Profile Send hal a Private Message
Inte konstigt att sjukvården kostar en massa skattepengar

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000