HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 DIY Försteg, Slutsteg samt Integrerad
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

emil
Member

586 Posts

Posted - 2009/01/18 :  00:44:13  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Den Integrerade Gainclone förstärkaren är såld, resten finns kvar.


Behöver rensa ut lite gamla projekt eftersom jag har nya som snart är färdigställda, har helt enkelt inte plats.

* Allting är byggt av mig.
* Rejält och noggrant byggt.
* Endast kvalitets komponenter.
* Hög kvalité på låda och kontakter.
* Allt som är till salu ger ett grymt pris/prestanda förhållande.
* Frågor och svar via PM.


Först ut är ett Slutsteg baserat på LM4780 i bryggat utförande dvs ger då 120W per kanal i 8 Ohm. Korten kommer från www.tech-diy.com
Trafon är på 400VA 2*24V. 40800uf i nätdelen.
Låter mycket bra med rejäl pondus och driver det mesta. Har en överlag mjuk och snäll karaktär.



Pris: 2500:-


Sen har jag ett försteg till salu. Andvänder samma koppling som Mark Levinsons legendariska JC-2 Försteg. Enkelt och simpelt med 2 ingångar och en ut, väljs med en vippa på baksidan. Avskärmad reglerad nätdel på +-18V. Låter riktigt fint och har en neutral spelstil utan att ställa till med dramatiska förändringar, passar således in i de flesta anläggningar.



Pris: 1800:-


En Integrerad förstärkare finns också. Baserad på www.chipamp.com förstärkarkort med LM3886or dvs en Gainclone. Helt Dualmono uppbyggt med en 120VA 2*24V trafo per kanal. 28000uf i nätdelen med nätkondensatorer för Audio bruk. Linjedel med separat reglerad strömförsörjning +-15V. BurrBrown OPA2134 sitter i linjedelen. 2 ingångar samt ytterliggare 2 kontakter lediga antingen för tex en extra Preout eller AMP in. Ingångarna väljs med en vippa på fronten.
Detta är en väldigt pigg och alert förstärkare som är otroligt musikalisk. Upplevs förvånande kraftig med tanke på att den bara ger 60W per kanal. Svårt att hitta något bättre för dessa slantar i min mening.



Pris: 2300:-

Edited by - emil on 2009/01/20 13:45:38
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000