Author |
Topic |
|
skalet100
Member
288 Posts |
Posted - 2009/01/17 : 13:18:02
|
Jag har nyligen köpt en cambridge 640 v2 cd spelare och har märkt nu när jag spelat med den ett tag att den är otroligt känslig och hackar för det minsta lilla.
Otroligt irriterande för jag har inte haft nå problem med nån av mina skivor med mina tidigare cd spelare. Nån som har erfarenhet av detta?
|
|
LarsÅ
Starting Member
6 Posts |
Posted - 2009/01/17 : 14:27:40
|
Hej Jag har haft en Cambridge 640 V2 cd och hade aldrig något problem med den. Har du kontrollerat så att underlaget (racket eller dyl.)inte vibrerar av någon anledning? |
|
|
John K
Member
112 Posts |
Posted - 2009/01/17 : 15:56:22
|
Jag tror att det är lasern (pickupen) som är slut/trasig/dålig. Har den erfarenheten, samt att jag fick så på min egen spelare. Hackade på nästan perfekta skivor, samt att den inte kunde läsa skivor med många spår. Kände teknikern som utförde jobbet, så vi bytte endast själva lasern (driv, o.s.v. va fortfarande helt ok). kostade mig ca 700,- (bjöd på jobbet ) |
Ta ut glädje i förskott! - Det ända som kan hända är att du varit glad i onödan! |
|
|
skalet100
Member
288 Posts |
Posted - 2009/01/17 : 16:05:37
|
med tanke på spelaren bara är en månad gammal så borde väl inte lasern va slut iaf, Jag får köra ett tag till ananrs får jag väl ringa klubben och be dom kolla upp den! Min NAD spelare jag hade innan hade inga som helst problem att läsa nån skiva överhuvudtaget så vore ju trist om den här är sämre tycker jag.
|
|
|
Musik Hemma
Member
191 Posts |
Posted - 2009/01/17 : 16:33:39
|
Som svar på vad problemet kan vara blir det nej.
Om det är en ny apparat så är det mest att lämna in den hos klubben och låta dem reda ut det. Vilket torde vara enklast för alla parter. (inklusive oss gissare här) |
" 90 procent av min förmögenhet har jag spenderat på droger och prostituerade, resten har jag slösat bort". Sebastian Horsley. |
|
|
John K
Member
112 Posts |
Posted - 2009/01/17 : 16:44:22
|
Okej då, trasig/dålig
Som sagt 1 månad gammal, då är det bara att snabbt ta den tillbaka för genomgång. Ta gärna med dig en av skivorna som inte fungerar, så blir det enklare att påvisa felet. |
Ta ut glädje i förskott! - Det ända som kan hända är att du varit glad i onödan! |
|
|
skalet100
Member
288 Posts |
Posted - 2009/01/17 : 17:31:30
|
ok, jag får göra så, nu har jag en bit till klubben vilket är lite trist jag tänkte bara om det var så att den är känslig bara... flesta plattor verkar ju funka iaf men irriterande när man stöter på nån som inte gör det såklart.. mycket enklare om det funkar eller helt enkelt inte funkar hela tiden! :) |
|
|
skalet100
Member
288 Posts |
Posted - 2009/01/17 : 19:38:17
|
Vad tror ni om att bara helt enkelt köra en linsrengöringsskiva? finns det nått sånt att rek? den spelar ju väldigt fint förutom att den just skippar ibland |
|
|
|
Topic |
|