Japp. Den är bra och rätt cool med liksom "vinyl-look" men den brukar kosta en del även som begagnad.
Jag skulle inte ge mer än ca 5000Kr utan hellre titta på nytt för dom pengarna. Begagnade Linn LP12 är inte dumma om man köper dom hos en Linnhandlare för då hjälper han/hon dig att justera in den rätt.
Är det bra skivspelare? Någon här som har lyssnat till en?
En mycket bra spelare. De hade problem med kavlitén i början av deras tillverkning. Deras oljebaljor gick sönder osv. När transparent tog över produktionen så har kavlitén blivit bra mycket bättre om inte toppklass. Om du köper beg. så undvik spelare som är tillverkade under 80-talet och de första åren på 90-talet (typ92). Transparent har också förbättrat ref.armen mycket (Pryor, Rockport, gjorde om armen till en kolfiberarm). Den är idag, sägs det, mycket bra och annorlunda. Vilket kan vara kul. Jag tror alla deras spelare är bra även de mindre modellerna. Jag ha inte sett dessa spelare i sverige på länge. Finns det någon generalagent?
Som sällan hörs. Den borde dock låta stabilt med tanke på alla "plattor" av akrylplast eller åtminstone ser den ut att vara gjord av ett liknande material.
Jag tror det var Glotta i Stockholm som var agent i Sverige för denna spelare.Det finns tydligen fler olika varianter av denna spelare som reference mm.
quote:Jag skulle inte ge mer än ca 5000Kr utan hellre titta på nytt för dom pengarna. Begagnade Linn LP12 är inte dumma om man köper dom hos en Linnhandlare för då hjälper han/hon dig att justera in den rätt.
Det är ju inga problem om man köper den privat heller bara att gå till en linnhandlare så sätter de upp den åt dig för en inte allt för hög kostnad sedan kan du ju gå till deras skivspelar kliniker när de har dem och få spelaren uppsatt och kontrollerad/justerad.
Med tanke på att en ny kostar ca 1500$, så verka 5000 tusen vara bra. Det verkar vara en relativt ny tillverkad spelare, 95 och framåt?? En bra spelare. Ett STORT MEN; Well tempered är inte en enkel spelare att sätta upp. Kan du sätta upp den eller får du hjälp? Glöm inte instruktionsböckerna. Om jag minns rätt så kan man alltid uppgradera alla spelare. Titta på deras hemsida. Där finns mycket info.