HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 XTZ 99.36 - trögdrivet?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2008/12/07 :  08:26:51  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Har varit och lyssnat på ett par XTZ 99.36 golvare och jag är väldigt nöjd med vad jag hörde. Kul med alla inställningsmöjligheter dessutom! Jag har dock inte provspelat dem med den förstärkare jag sitter med nu - en Rotel RA-04 specad till 2x40 W. Även om den petar ur sig hyfsat med ström är ju 2x40 W inte allt för mycket att hänga i julgranen. Jag har tänkt köpa en förstärkare med mer effekt, men det blir nog en senare fråga.

Är det någon som lyssnat på XTZ 99.36? Ger de intryck att vara trögdrivna? De har en angiven känslighet på 90 dB, kan det vara så att min Rotel inte alls kommer att kunna ge dem vad de behöver i effktväg?

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2008/12/07 :  09:56:57  Show Profile Send tian a Private Message
Har inte lyssnat på dom själv, men det som jag har läst om dom så verkar dom vara trögdrivna, så dom vill nog ha en del effekt innan dom blommar ut ordentligt.

Så jag tror (betoning på tror) att din Rotel kan vara i minsta laget.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000