HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 T+A Music Player..alternativ ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2008/11/29 :  20:35:09  Show Profile Send mabron a Private Message
T+A Music Player verkar ju vettig om än kostsam vad finns för alternativ?
DVS liknade produkt(er)?

Edited by - mabron on 2008/11/29 22:00:50

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/11/29 :  22:35:52  Show Profile Send Ayn a Private Message
Det beror lite på vad du menar med liknande. Är det kombon CD-spelare + nätverksspelare du är ute efter eller är det just nätverksdelen som du syftar på? Squeezebox känns ju spontant som det första jag kommer på om så är fallet...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2008/11/29 :  22:46:01  Show Profile Send mabron a Private Message
Jo det finns ju Squeeebox, är ju ett alternativ.
Tanken med "allt i ett" att koppla till ett slutsteg lockar mig
Logitech Transporter är väl det närmaste ,men utan cd drivverk

Edited by - mabron on 2008/11/29 22:51:44
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/11/29 :  23:08:08  Show Profile Send Ayn a Private Message
Linn har sin Sneaky DS som går att koppla direkt till slutsteg. Naim likaså...sen finns Sonos, och Olive (som har CD-drivverk)...det börjar bli fler och fler såna här produkter på marknaden, det är kul

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2008/12/02 :  08:10:47  Show Profile Send mabron a Private Message
Naim var ju inte billigare precis.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2008/12/02 :  10:02:34  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Transporter med separat drivverk kör jag med.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2008/12/02 :  15:47:55  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Utan att lägga några värderingar gällande prestanda - eftersom det får bli upp till var och en att avgöra, kanske det ändå är intressant med en beskrivning av vad Music Player gör. I visst mån skiljer det säkert sig från andra produkter i marknaden.

Music Player

- är en cd spelare
- som också streamar W-LAN, LAN, UPnP, och USB källor
- är en analog radio, och givetvis en internet-radio via streaming

Music Player

- tillför inte mellanlagrande diskar.
- tillför inget extra gränssnitt.

I korthet så kan man säga att den är en cd spelare/streamer som effektivt knyter samman datormiljön med musikanläggningen.


Mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/12/02 :  15:55:46  Show Profile Send OcA a Private Message
"tillför inget extra gränssnitt"

Hur navigerar man i den? Via lilla displayen på framsidan? Känns lite bökigt när man har runt 5-10.000 låtar på datorn som det ska letas bland...

Annars känns den som en riktigt vettig produkt!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2008/12/02 :  16:56:38  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
OcA,

med "tillför inget extra gränssnitt" så menas att den inte tillför något nytt gränssnitt som t.ex. Sonos eller annat i marknaden eventuellt gör. I datorn har du fortfarande bara t.ex. iTunes att förhålla dig till.

Tror det är viktigt att skilja mellan (nytt) gränssnitt och - visning på display.

Har man 5-10000 låter (hade precis en kund inne som hade 50000 låtar på datorn)så är det egentligen inget problem - om de arrangeras effektivt i artister, album, spellistor osv....

I en nära framtid så tror jag at det kommer apps till Iphone eller Itouch som gör att UpnP servern kan styras via den. Fortfarande blir det inget nytt gränssnitt eftersom det du ser på pod'en är Itunes - i det fallet. Vet att T+A tittar på detta just nu.

Hursomhelst - att förena datormiljön med hifi'n är riktigt kul och öppnar upp många intressanta möjligheter.

Mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/12/03 :  11:03:53  Show Profile Send OcA a Private Message
Ok, tack för klargörandet! Det verkar helt klart vara en bra produkt som även fått bra omdömmen i div press... Kanske får kolla närmare på den när skatten kommer tillbaka till midsommar...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2008/12/03 :  14:06:19  Show Profile Send CC a Private Message
En fråga om T+A:an, klarar den 176.4 kHz/ 24 bits? Nu när Reference Recordings (http://www.referencerecordings.com/HRx1.asp) börjat sälja inspelningar i masternivå så skulle det vara intressant om någon media-spelare skulle klara av det formatet! Kanske fler producenter börjar släppa sina alster i den nivån?

Men oavsett verkar T+A vara ett helt klart intressant alternativ!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

lusse
Member

317 Posts

Posted - 2008/12/17 :  01:45:29  Show Profile Send lusse a Private Message
Fidelio från Audio Activ är en spelare men den klarar inte av 24 bitar. Den låter väldigt bra. Har lyssnat på den mot CD spelare i 30 -35000 kronors klassen. Fidelion spelar renare och lugnare utan att tappa detaljer. Vad jag skulle vilja vet är om det är någon som har testat någon finare dac till en Squeezebox kontra en lika dyr DS av något känt hifi märke?

Direktupphettade rör till singel-end-högtalare ger fantastisk musikupplevelse.

Edited by - lusse on 2008/12/17 01:46:21
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000