HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Reckhorn delningsfilter.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/11/01 :  22:59:39  Show Profile Send dwain a Private Message
Hejsan. Nu har jag äntligen börjat få ordning på min hifi igen. Som det är nu kör jag en st marantz model 1090 som försteg och den är kopplad vidare till en st reckhorn aktivt delningsfilter och den i sin tur är kopplad till en amplifix i slutstegsläge som driver mina stativare och sen till ett inkel ma-600 som jag kör bryggat till min basmodul.

Då till frågan hur bra är egentligen det delningsfiltret? Tror ni det förstör mkt på ljudet? Och sen nästa grej jag har verkligen svårt att få delningen bra. Hur har ni gjort? Det står ju inte på den vad varje steg ger i delning så det blir svårt att matcha sat och basdelningen på ett vettigt sätt.

Medans jag ändå skriver kan jag fråga. Hur upplever ni kvaliten på tangband 740c basarna? Jag är nu inne på min 3dje sönderkörda bas. Denna gång på grund av oförsiktighet körde lite infected med det nya fina steget och en kraftig djupbaspuls kom och den bottnade rejält. Så nu blir det till att limma spidern som släppte över allt. Detta är inte den första basen jag har som släpper i spidern. Vanligt fel eller bara jag som kör basarna över deras förmåga?

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2008/11/03 :  09:22:38  Show Profile Send 80-talet a Private Message
hur bra kvalle basarna har kan inte jag uttala mig om men angående reckhornfiltret så kan du läsa i denna tråd:

http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=21383&start=0

och om du är händig så kanske följande kan hjälpa dig, du kanske kan använda reckhornlådan!?

http://sound.westhost.com/project09.htm

eoJeud
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/11/04 :  20:19:34  Show Profile Send dwain a Private Message
Gott får läsa på lite om det filtret och tackar för länken till faktiskt sidan kanske filtret inte är så bra som jag hoppades på.

Kan även med stor sorg säga att jag blåste baslåda nr 2 idag. Samma bas en tangband går nog att laga men va fasen nu har jag ingen baslåda att spela på längre. Jag förstår inte varför? En bas ska väll inte kunna spelas sönder så lätt? jag trodde dessa tangbandar skulle må bra av mkt effekt och liksom kunna spelas ganska rejält men icke sa nicke.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000