HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 High-End hos MediaMarkt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/10/24 :  19:01:52  Show Profile Send huzze a Private Message
Var förbi premiäröppningen av en MM-lada här i Jakobsberg/Barkarby.

Inte nog med att de hade en "Hifi-Studio" där det finns massor av Hifi som förut (15 år sedan) gick att finna hos de andra drakarna. Yamaha, Kef, etc.

Men vad förvånad jag blev! De ska visa att de har allt, så det finns även en "Highend-studio". Där står Cantons top-of-the-line, Klipsch Palladium samt Marantz 15-serie.

Glädjande nog (enligt min åsikt) så har de inte priskrig på dessa produkter (bra av leverantörerna) utan produkterna kan visas upp för en bredare publik.

De har även Pioneers senaste surroundvärsting för 65'.


Hmmmmmmm vet inte vad jag vill med det här, mest informera och forvånas. Jag vill inte starta debatt om vem som säljer vad, utan bara glädjas av att vårt intresse visas upp.

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept

Edited by - huzze on 2008/10/24 19:03:22

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/10/24 :  19:21:33  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag noterade på Mediamarkt i Västerås att Pioneer S-3EX Fanns uppställda med elektronik som hade matchande prislappar. Fanns även en ännu dyrare set-up. Dock var lyssningen ute i den dånande jättelika hallen, men det borde gå att boka "fin-lyssning" vad jag förstår...

Men att de vågar ha grejorna ute sådär. Rätt mycket kids som sprang runt och lekte rövare precis intill rätt så dyra grejer... Såg även någon repa här och där...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2008/10/24 :  23:13:45  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Äsch det är ju scheisse billigt för dom att köpa in nytt ;)
Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2008/10/24 :  23:55:27  Show Profile Send educk a Private Message
medianarkt har svin dyra kameror som man kan klämma på också, de är rätt najs. men som sagt för högtalarnas skull hoppas jag att de har ett lyssningsrum. har också sett dyra pioneer och canton där

Ljudrättsaktivist

arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2008/10/25 :  09:21:00  Show Profile Send UnBeliever a Private Message
Även i Malmö finns Klipsch Palladium och några enorma Canton-burkar.
På Klipscharna satt en skylt med specar, där de angavs till "Känslighet: Endast 99dB"

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

kimson
Member

50 Posts

Posted - 2008/10/26 :  10:00:46  Show Profile Send kimson a Private Message
Jag tycker det är kul att även folk utan jätteintresse spontant kan komma i kontakt med lite high end prylar. Mediamark i Kungens kurva har/hade ett par Jamo Reference R 909 uppställda helt öppet där folk (inte minst barn) passerade. Fick lite rysningar när jag såg det sönder-petade bas elementet!

Min anläggning:
Dali Epicon 6 - MBL C51 - Chord 2qute - Bluesound node 2i - div kablar
Go to Top of Page

educk
Member

316 Posts

Posted - 2008/10/26 :  11:29:28  Show Profile Send educk a Private Message
uhh är så tråkigt när man ser sånt allra helst på så otroligt läckra högtalare.

Ljudrättsaktivist

arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2008/10/26 :  11:55:07  Show Profile Send Mey a Private Message
Som många andra konstaterat, märkte även jag igår när jag var på MM att det var mycket barn som ryckte & slet i varorna, lyckligt ovetandes om vad de kostar.
Men det är kul att det kommer butiker som har en stor bredd i sitt sortiment, där alla kan handla.

Men det behövs nog dedikerade lyssningsrum för highend prylarna för att demo-exen skall överleva helgerna.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2008/10/26 :  12:18:07  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Jag har varit runt i de olika MM butikerna och vissa av dom har faktiskt High-end rum med glasdörrar, där inne har de creme de la creme produkterna. Det är riktigt bra just med MM att man får testa i stort sett allt som finns i butiken. Framförallt kameror + objektiv utan att behöva be personalen om hjälp.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2008/10/26 :  12:20:16  Show Profile Send coldcut a Private Message
MM i norrköping såg jag hade dessa uppställda och med fullt pådrag






-
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2008/10/26 :  16:19:07  Show Profile Send geldis a Private Message
Media markt skall ha en eloge för sitt upplägg. Tänk att få klämma och känna på svindyra kameror och objektiv utan att ha en "pockande" säljare hängande över sig.
Jag har även goda erfarenheter från nya MM i Kalmar när det gäller HiFi. Kunnigheten är kanske si och sådär men man går inte i polemik och det är skönt. Viljan att koppla upp olika alternativ med gott humör tycker jag är trevligt. Detta då utan att man som kund måste ge signaler om att vilja köpa här och nu.
Men visst, det är en stormarknad på gott och ont och prismässigt är de inte alltid konkurrensmässiga men dock; grejor finns som sagt att klämma och känna på i mängder.
mvh

geldis
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2008/10/26 :  17:29:25  Show Profile Send SW a Private Message
Problemet är väl om man vill testa i hemmamiljö. Hade problem att lämna igen en grej som jag inte var nöjd med på MM. På kvittot stod att öppnad förpackning ej återtas eller något liknande. Efter lite tjat gick det men utgångsläget var att de inte återköpte öppnade förpackningar.
På min gamla hifiaffär är det inga problem att låna hem och testa. Däremot finns det hifiaffärer som man blivit nekade att låna hem för test och då återvänder man inte så gärna.

S
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2008/10/26 :  17:38:00  Show Profile Send lennartj a Private Message
Missa för all del inte skivavdelningen på Media Markt!
I våras hade de massor av SACD-remastringar av klassiska RCA Living Stereo inspelningar för 79 kr, t.ex. och i dessa skivhandlardödens tider har de mer att välja på i hyllorna än de flesta gamla överlevande.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/10/26 :  17:50:02  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Håller med lennartj, skivutbudet är faktiskt riktigt bra, priserna ofta i paritet med näthandelns större aktörer.

quote:
Mediamark i Kungens kurva har/hade ett par Jamo Reference R 909 uppställda helt öppet där folk (inte minst barn) passerade. Fick lite rysningar när jag såg det sönder-petade bas elementet!


Ok, fler med min erfarenhet från MM. Man kan ju stilla undra var föräldrarna till de små ligisterna håller hus (har tänkt så ofta på MM) och om de skulle bry sig om de visste vad grejerna kostade som deras små änglar petar sönder...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2008/10/26 :  20:04:39  Show Profile Send Nitram a Private Message
quote:
Jag tycker det är kul att även folk utan jätteintresse spontant kan komma i kontakt med lite high end prylar. Mediamark i Kungens kurva har/hade ett par Jamo Reference R 909 uppställda helt öppet där folk (inte minst barn) passerade. Fick lite rysningar när jag såg det sönder-petade bas elementet!


De vill visst ha 36k för dessa demo ex...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2008/10/26 :  20:24:32  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
De vill visst ha 36k för dessa demo ex...

Per par eller styck? Har sett att de många gånger visar styckpriserna.

När det gäller skivor skiljer sortimentet mellan butikerna, men helt klart är att priserna på skivor många gånger ligger under nätbutikerna.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2008/10/26 :  20:41:09  Show Profile Send Nitram a Private Message
quote:
Per par eller styck? Har sett att de många gånger visar styckpriserna.

Såpass... det kollade jag inte, gick bara förbi som hastigast.

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000