HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Intryck/synpunkter på Musical Fidelity 550K....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2008/10/18 :  21:20:11  Show Profile Send Snoddas a Private Message
Har börjat snegla lite på dessa "små" monster och hoppas på att någon här har lyssnat/äger ett par sådana Man kan ju få tag på dom idag för relativt små pengar (jämfört med ordinariepriset).

Finns det någon som kan ge lite feedback angående dessa steg?

Jag kommer att köra dom som vanliga slutsteg och inte köra via högtalaringångarna.

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-

Edited by - Snoddas on 2008/10/18 21:21:03

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2008/10/19 :  12:32:57  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Varför lägger de ner tillverkningen? Är det inte en väldigt lovordad produkt?
Jag är också på g att handla dem, tycker att de verkar vara en fin lösning, iaf till det nya reducerade priset. Kanske att jag saknar XLR-ingång, men annars.

Almost cut my hair
Go to Top of Page

ThinMan
Member

215 Posts

Posted - 2008/10/19 :  19:12:40  Show Profile Send ThinMan a Private Message
Jag får hem ett par om två-tre veckor, avlägger rapport till de intresserade då Magnepan 3.6 kommer också och flyttar in.

Bop til you drop
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2008/10/19 :  22:10:44  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Finns de inte i svenskt lager? Min käre handlare påstår att det är leverans dagarna efter beställning...

Almost cut my hair
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/10/20 :  17:18:32  Show Profile Send iroise a Private Message
Ljudupplevelser i Ystad/OJCO hifi i Helsingborg har dem inne och tar 24 papp. Jag hörde dem häromdagen sparka liv i ett par QRS-jupiter och då tillsammans med ett AR vt-100 som inte förmådde detta själv. Resultatet var det mäktigaste soundstage jag hört, lät mycket bra.
Go to Top of Page

Ljudupplevelser
Starting Member

8 Posts

Posted - 2008/10/21 :  13:07:52  Show Profile Send Ljudupplevelser a Private Message
Tänkte försöka kasta lite ljus över spekulationerna om lagerhållning etc. :)

Som jag har förstått det från Musical Fidelity så är inte 550K en utgående produkt, utan man kör en drive för att "boosta" försäljningen ordentligt under (tidiga) hösten.

Just nu finns inga 550K på lager hos svenska generalagenten/importören, då de sålt slut sen prissänkningen. Dock så är fler på ingång i början av November. Som mycket riktigt noteras i tråden så finns det även butiker som har dom hemma, som vi själva har.

OBS! Det nya lagret som kommer in i November har ett rek. pris på 25000:- per par istället för 24000:- per par p g a kronans försvagning mot pundet. Observera också att det är ett begränsat antal som kommer in i November och att det med största sannolikhet är de sista som går att få till "superpriset".

Ljudupplevelser AB
Hamngatan 10
271 43 Ystad
Tel: 0411-14044
email: info@ljudupplevelser.se
Web: www.ljudupplevelser.se
Öppettider: Mån-Fre 11-18 Lör 11-15
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2008/10/22 :  09:44:52  Show Profile Send Blue a Private Message
Utan att veta hur det ligger till i just denna fråga (gällande om detta är en utgående produkt eller ej) kan man ju i alla fall säga det att Musical Fidelity är ett märke som utmärker sig genom att uppdatera och röra om i sitt sortiment oftare än de flesta.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000