HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Townes Van Zandt, okänd pärla
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2008/10/11 :  20:15:00  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Varför alla fina artister upptäcks för sent?

http://en.wikipedia.org/wiki/Townes_Van_Zandt

Det finns många här som känner till och vet mycket mer om hans musik, men jag är ju tvingad att starta den här tråden, när ingen annan vill

Kommer att fylla på vart efter, då jag är helt nyinsnöad på hans musik och kan bara i stort sett den lilla oansenliga budgetbox som jag införskaffade häromdagen.
Boxen heter Texas Troubadour och innehåller hans första sju album samt några alternativa tagningar och lite live material.
Ljudet på den är väldigt bra, så vitt jag kan bedöma. Och musiken också. Men så klart beror det lite på ens egen musiksmak. Det är inte jazz eller hårdrock precis.

Det är sällan man får så mycket bra musik så billigt. Kostnad per album understiger 30 riksdaler!

Fyll gärna på och berätta dina intryck om den här underbara och kraftigt underskattade artisten.

Edited by - pick-me-up on 2008/10/11 20:30:59

SW
Member

542 Posts

Posted - 2008/10/12 :  03:01:42  Show Profile Send SW a Private Message
Han är nog ingen underskattad artist i USA. Han är snarare en stor legend. Det är väl bara så att den typen av musik sällan eller aldrig når oss.
Han finns tex med på DVD:n Heartworn Highways tillsammans med bla Guy Clark, Rodney Crowell, Steve Earl. Allt inspelat i mitten av 70-talet. En DVD som är suverän.

S
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2008/10/12 :  10:11:19  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Bra, SW!

Jag bara höftade till det i och med jag hittade knappast något om honom på forumet. Hoppas att också de hakar på som vet mer om hans musik. Frost och iroise till exempel.

Efter ett snabbkoll ser jag att Heartworn Highways har fått oerhört bra recensioner! Kanske läge att köpa om man hittar den för ett bra pris.

Edited by - pick-me-up on 2008/10/12 10:14:52
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2008/10/13 :  00:14:14  Show Profile Send SW a Private Message
Heartworn Highways finns på Ginza för 159:-. Jag köpte min direkt från USA innan någon sålde den i Sverige.
Det var inte direkt något lyxliv de förde på 70-talet, Guy Clark, Rodney Crowell, Steve Earl och Townes Van Zandt men alla fyra blev ju senare mycket framgångsrika. Såg förresten Steve Earl, med sin fru Allison Moorer i Nashville och Rodney Crowell i Austin, Texas för ett par veckor sedan när jag var på en musikresa till Nashville och Austin, Texas med omnejd. Synd bara att inte Guy Clark var i närheten, han tycker jag är verkligt bra.

S
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000