HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Vincent sp996, Problem ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/12/29 :  00:52:03  Show Profile Send mag a Private Message
Uppsnappade följande på www.dvdforum.nu

quote:
De små Vincentblocken SP996 är tydligen helt värdelösa, både ljudmässigt som kvalitetmässigt enligt en handlare som kränger dessa.
Han sa även att den Svenska generalagenten (Septon) inte skulle ta in fler till Sverige p.g.a detta problem.



Stämmer det , väldigt synd i så fall
Nån annan som lyssnat lite seriöst på dom

Här är tråden ryktet kommer ifrån.

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=showthread&thread=67519&forum=9

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2002/12/29 :  11:54:57  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Det är tråkigt om nu ryktet skulle vara sant för snygga är dom ju,men det kanske är så att dom har satsat mer på utseendet och det är skräp inuti apparaten,det har gått en del rykten om mycket brum odyl.från Vincent apparater,om jag köper en hifiapparat så vill jag i första hand att den ska låta bra men även vara driftsäker också.Det är väl det Hiend tillverkare också har vett att ta betalt för,för annars skulle ingen vilja köpa dyra hiend prylar,så dom måste ha en outstanding support om något skulle gå sönder.Där kanske det är lite si och så med andra mindre etablerade märken.
Mvh
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/12/29 :  12:37:40  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:
Originally posted by mag



quote:

De små Vincentblocken SP996 är tydligen helt värdelösa, både ljudmässigt som kvalitetmässigt enligt en handlare som kränger dessa.
Han sa även att den Svenska generalagenten (Septon) inte skulle ta in fler till Sverige p.g.a detta problem.






mag,

Det där låter ju inte alls bra ... Är det bara ett ryckte eller ligger det någon som helst sanning i detta

Jag var tidigare ett dedikerat hemmabio-freak men har under det senaste året fokuserat mer och mer på 2-kanals hifi (eller kanske rättare sagt 2-kanals PA ). Strävan efter en bättre 2-kanals återgivning har föranlett att nästan alla mina gamla hemmabio-prylar slängts ut. I princip är bara projektorn kvar ... Frugan tycker dock det är lite synd att inte kunna utnyttja rummet för hemmabio-ändamål och därför kommer jag troligtvis komplettera anläggningen med en center samt surroundkanaler. Fick tipset av en god vän att använda Vincent SP996 för att driva dessa kanaler. Det vore således ytterst intressant om någon som testat SP996:orna kunde uttala sig om dessa ljudmässiga kvalitér


Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/12/29 :  14:01:32  Show Profile Send mag a Private Message
Hmm det lättaste är kanske att e-posta Septon och fråga.


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/12/30 :  02:07:14  Show Profile Send mag a Private Message
Detta inlägg i tråden gör att man verkligen inte vet vad man ska tro.

quote:
snackade med septon ang de små monoblocken för 2 veckor sedan, de hade enbart positivt att säga ang de? så ja undrar vad skulle det vara för fel på dom?




Jag har skickat e-post till septon och även bett dom svara här om dom har lust, annars kommer jag naturligtvis att posta deras svar.


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/12/30 :  11:40:33  Show Profile Send mag a Private Message
Jaha Septon var snabba

quote:
Jag tror att det skett en förväxling av produkter här. SP 996 är helt sanslöst bra, och prisvärda. De enda problemen vi haft är tillgång på produkten. Vi har inte en enda reklamation så långt.

Det finns en mindre modell, kallad Spark II som är väldigt lik Musical Fidelity's X-can amp. Den kommer från en annan fabrik men säljs under Vincent namnet. Där har vi haft en del kvalitetsproblem. I och för sig skall man samtidigt komma ihåg att Spark II kostar 1000:- till kund. Där funderar jag dock på att lägga ned importen eftersom problemen överstiger den lilla avansen Septon har på en så billig produkt.

Jag har skickat upp testex. till Hifi & Musik, så ett test där är inte långt borta.

Hälsningar
Magnus Löndén



Så det verkar således som någon blandat ihop produkterna , skönt nu kan man vidare


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/12/30 :  12:06:20  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Tack Septon, tack mag, bra med lite klarhet i ryktesfloran

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/12/30 :  15:21:31  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Tack mag !

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2002/12/30 :  18:15:14  Show Profile Send Björn N a Private Message
UNderbara nyheter!!!
Jag som tänkt köpa ett par såna tills jag har råd att köpa dem stora blocken..
Sen får dem tjänstgöra som förstärkare till bakkanalerna.

Eler så köper jag 4 st till o kör tri-ampat

Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2002/12/30 :  19:31:16  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
JIPPIEE
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2003/01/06 :  23:54:03  Show Profile Send ryst a Private Message
oj, tjena, det var jag som skrev det negativa om Vincentblocken då jag fick den infon av en Vincentnasare då vi snackade lite löst om stärkare, och jag då nämde mitt intresse för dessa små läckerheter.

Skönt att höra att någon fixade fram rätt info från Septon då jag inte orkade att kolla kalla fakta innan postningen.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Bandpass
Starting Member

44 Posts

Posted - 2003/01/24 :  14:49:05  Show Profile Send Bandpass a Private Message
Du kanske borde ta och byta signature då kanske!!??
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/01/24 :  18:09:35  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

HAHAH

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

hanis
Member

163 Posts

Posted - 2003/01/27 :  22:51:37  Show Profile Send hanis a Private Message
Detta verkar ju bara bli bättre och bättre nu måste man ju iväg och provlyssna på dessa efter all bra kritik de fått.
Go to Top of Page

Hadoque
Starting Member

32 Posts

Posted - 2003/01/28 :  08:54:07  Show Profile Send Hadoque a Private Message
Fick hem ett par på lån igår, och första intrycket är positivt.


Bomber och granater!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000