HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 "Brygga" RCA ut-->RCA in
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/09/30 :  18:15:10  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message

Jag tänkte bygga en lådda som innehåller flera funktioner dvs. DAC, försteg, XO etc....

Jag vill dock kunna nyttja t.ex. DAC:en separat, vilket betyder att den skall skall ha utgångar på baksidan och försteget ha en egen ingång.

Det snyggaste vore att ha denna koppling internt, men jag funderar nu på att göra en brygga av en kort-kort RCA, som simpel lösning och slippa interna kopplingar.

Vad finns det för fördelar och nackdelar i detta tänk, funderar ex.vis på jordslingor...

/MI

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2008/10/01 :  22:35:14  Show Profile Send silvervarg a Private Message
Jordslingor bör inte bli extra problem pga detta som jag ser det.
Vid många chassimonterade kontakter så blir det lätt mycket internkabel. Alternativet är att ha kretskortsmonterade RCA, men de som jag sett håller inte så hög kvalitet som de chassimonterade.
Du får dessutom fler kontaktövergångar. Vid intern koppling så går du normalt via en brytare eller ett relä, medans du vid extern koppling går RCA->kabel samt kabel->RCA, dvs dubbla antalet ställen där det kan glappa etc.

Jag tror ändå att det är förhållandevis små problem. Flexibilitet är inget att fnysa åt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000