HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Har du hört den plattan?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/09/26 :  14:12:38  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
När jag växte upp hade jag koll på det mesta. Nu när jag får frågan; "har du hört den plattan?", ser man ut som Alice Babs på kokain. Det finns inte en chans - plattorna släpps i ljusets hastighet via korvkiosken, som en smal grillad med bröd. Sen kunde jag namnen på alla medlemmarna i favoritbanden också. Idag heter medlemmarna Cubase SX och mastering software 6.1 beta 3. Vem är det?

För det mesta blir det bara en platta också - debutplattan - sen blir det tyst. 14 dagar efter releasen reas den ut för 29:90 bakom ketchup & chilisås, på något varuhus, i en förort, i ett län, på landet.

Jag undrar vad Andy Scott gör? Eller Ian Paice? Vem fan är det? Ja säg det. Jag vet.

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/09/26 :  14:23:33  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
quote:
Jag undrar vad Andy Scott gör? Eller Ian Paice? Vem fan är det? Ja säg det. Jag vet.

Andy Scott var ju gitarristen i Sweet och Ian Paice trummis i Deep Purple, Whitesnake och Paice, Ashton & Lord.

Det är bara vi gamla gubbar över 40 som kommer ihåg de grupperna

I övrigt prickar du ganska rätt med ditt inlägg

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/09/26 :  14:28:41  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
CarlssonH: Tackar, det är ett stycke ur nästa bok. Det är skönt att vara över 40. Mike Tucker trillade ju av pinnen för något år sedan. Jädra vad han såg sliten ut. Minns du planschen från "poster" där han poserade naken? Det var inte populärt att slänga upp den på väggen.

Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/09/26 :  15:52:44  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
He he, min storasyster älskade Sweet när hon var tonåring

Behöver knappast nämnas att hon köpte dessa musik/poster/planch-tidningar hela tiden, Tiffany (?) och allt vad de hette.

Jodå, postern kommer jag ihåg, den var inte vacker precis

Tyvärr gick ju också Brian Connoly bort för en del år sedan, och om jag inte minns fel så släppte han väl en soloplatta efter Sweet, tror det var samtidigt som han blev sjuk?

Men personligen tyckte jag om Sweet när de lämnat tuggummipopen och började spela lite skönare musik, kommer fortfarande ihåg sånger som Teenage Rampage, No You Dont, Sweet F A, Love Is Like Oxygen, mm mm

Den här tråden får nog snart flyttas till Musikavdelningen om vi ska fortsätta diskutera Sweet och sedan gå vidare på Ian Paice.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/09/26 :  16:37:25  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Jag beställde en Kiss-plansch som var behandlad med nått glittrigt skit - från plattan Love Gun. Den smorde syrran in med läppstift. Fy fasen för syrror. :-)

"Poster" hette en tidning.

Jag har alla plattorna med Sweet. De flesta i nyskick. Jag spelade in plattorna och slet på kassettbanden. "Love Is Like Oxygen" är deras bästa låt, tycker jag.

Ja, snart flyttas den nog...
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2008/09/26 :  17:33:09  Show Profile Send svejk a Private Message
Sweet minns jag mycket väl, denna ekade inifrån festen när jag spydde TT mellanöl i rabatten.

http://www.youtube.com/watch?v=59f0yNa5M-Q

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/09/26 :  17:48:24  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Svejk: Aj Aj Aj
CH: Här står lite om Brian:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brian_Connolly#Early_music_career_and_Sweet
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2008/09/26 :  18:27:55  Show Profile Send ILLY a Private Message
Va?? Påstår ni att man måste vara över 40 för att känna till Ian Paice? Jag har för bövelen skakat hand med karln och jag har inte ens fyllt 30 än...

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/09/26 :  23:03:01  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Illy: Jo man måste vara över 40 år. Och tog han dig i hand, var det nog för att vara snäll. Vad jag vet hälsar inte Ian på människor under 40 år. Skoja bara
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2008/09/27 :  00:08:22  Show Profile Send ILLY a Private Message
Snäll var precis det intryck jag fick av honom! Mycket jordnära och sympatisk, för att vara rockstjärna av den kalibern. Nu har jag förstås inte träffat många andra riktiga rockstjärnor, men jag misstänker att många av dom är jobbigare att ha å göra med.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/09/27 :  00:22:57  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Illy: Det betvivlar jag inte alls på. "Stora" stjärnor brukar vara ödmjuka, i alla fall hårdrockare. :-) Det är väl bara på sådana som Madonna, som blixten slagit ner på. Det var väl Anders Bagge som berättade att hon skulle ha ett hav med bananer i studion, men hon åt aldrig nån??

Var träffade du honom, om jag får fråga? En som är supertrevlig är: Michael Ruff.

Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2008/09/27 :  11:33:36  Show Profile Send ILLY a Private Message
Jag träffade honom på en "clinic" i en slagverksaffär i Stockholm. Mycket trevlig tillställning. Publiken bestod av femtio trummisar sittande på ett källargolv. Ian svarade på frågor om sitt trumspel och gjorde kortare demonstrationer. Mest berättade han anekdoter från studio- och turnéliv. Saker som att introt till Fireball faktiskt är inspelat med dubbla baskaggar(fast han kör med en enkel, live), men studioteknikern råkade radera ena kaggespåret i efterhand, när trumsetet redan var skickat till andra sidan engelska kanalen. Dom fick låna en annan kagge och göra sitt bästa för att få den att låta likadant. Att dubba in ena foten i efterhand ska tydligen inte ha varit helt trivialt.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

maal
Member

802 Posts

Posted - 2008/09/30 :  12:55:01  Show Profile Send maal a Private Message
quote:
Va?? Påstår ni att man måste vara över 40 för att känna till Ian Paice? Jag har för bövelen skakat hand med karln och jag har inte ens fyllt 30 än...

Skakat hand med Ian Paice
Avundsjuk...inte alls.
Första gången jag såg Purple var på hovet februari 1987.
Måste vara en höjdare att träffa en sån världsstjärna .

DIY och rör.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000