Jag var idag och lånade ett par NordOst Red Dawn 2.0met/par Single Wire,har sen tidigare ett par Blue Heaven Biwire par,började nu att jämföra kablarna och tycker väl att det finns lite mer dynamik i Red Dawn trots att de är Single Wire.Är det någon på forumet som har några åsikter om kablarna.Jag står här i valet och kvalet om jag ska byta högtalare om jag byter så köper jag ett par Sonus Faber Cremona golvhögtalare,har idag ett par Sonus Faber Electa Amator 2,tillsammans med Audio Research rörförstärkare.någon som har erfarenhet av kablarna åsikter emottages både positiva och negativa. Mvh
Om det är Mk 2 så är det vad jag kör med just nu. Med rörsteg och Faber borde det fungera kalas. Det är exceptionellt bra ordning på 3D och de går ända ned i frekvens.
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
mk2 är bättre och inte lika ljus som mk1an jag har mk2 också den är grymt bra och i min mening prisvärd den gör vissa saker bättre än andra mkt dyrare kablar...
Så här svarade Joe Reynolds på Nordost när jag ställde frågan om skillnaden mellan Red Dawn och Red Dawn Rev.II:
"1.The Guage size of the conductors on REV II are slightly larger.
2. We have change the conductor spacing for ease of Bi Wiring and this also improves the inductance. The end result is a cable that is much closer sonically to the SPM Reference."
Ja nu har jag fått något trevligt att fundera över,de kablarna jag har till låns är tydligen ett par mk.2 och i mycket gott skick prisskillnaden jämfört med Blue Heaven mk.2 B-W är bara 1000kr.Blue Heaven är dock ca.4.0met/par