HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NAD C300 ??????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

conspiracy_of_robin
Starting Member

4 Posts

Posted - 2002/12/27 :  22:48:08  Show Profile Send conspiracy_of_robin a Private Message
Hej

Jag har funderat på att köpa en Nad C300 och jag har redan sen innan två golvhögtalare (Sonab) med 6 oHm och kräver en Wattstyrka på 30-150W (Det står det i alla fall bak på högtalarna ). Kan man då driva dem med en NAD C300 eller är det tvunget att gå upp ett snäpp???
En NAD C300 har 2 X 25 W i 8oHm. Men enligt experter runt om i landet ska den kunna driva med en betydligt större kraft. Stämmer detta eller? Ska jag köpa denna?

Tack för alla svar jag får!
/Robin

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/12/27 :  23:00:07  Show Profile Send celef a Private Message
Coolt, Sonab! Modell?

Partyanimals vill nog ha mer watt, men för hemmabruk räcker nog c300, skulle jag tro. Om du skall köpa kan bara du bestämma, det är ju dina pengar! Låter den bra?

sound pollution
Go to Top of Page

conspiracy_of_robin
Starting Member

4 Posts

Posted - 2002/12/27 :  23:07:57  Show Profile Send conspiracy_of_robin a Private Message
Modellen är Dm-46.
Vad låter bra?
Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2002/12/27 :  23:27:30  Show Profile Send widen76 a Private Message
Audioreview kan ge lite insikt: http://www.audioreview.com/Integrated+Amplifiers/NAD+C+300/PRD_125356_2717crx.aspx

NAD's hemsida: http://www.nad.dk

Jag har själv en NAD C350 och är mycket nöjd, vet dock inte hur C300 låter i jämförelse. Dock kände jag behovet av att uppgradera resten av systemet, för helt plötsligt hör man bristerna i CD-spelare, högtalare osv.
Det som utmärker NAD är att den är strömstark, den ger mycket kraft ut till högtalarna. Så dina Sonab lär inte vara några problem. Spelar du mycket vid hög volym så kanske C300 kan bli lite ansträngd, då är steget upp till NAD C320BEE naturligt (3.700 kr på Hifiklubben), eller varför inte C350 (4.500 kr).

Hoppas att detta kan underlätta, fast i slutändandet är det dina öron som avgör. Provlyssna gärna och hör efter om du kan ta med dig dina högtalare för att höra hur dom låter med C300.

/Marcus

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2002/12/28 :  11:52:43  Show Profile Send Sudden a Private Message
Sonab har enligt mig inte så stora krav på effekt.
Så jag tror att C300 klarar av dina högtalare utan problem.
/ John
Go to Top of Page

Citgho
Starting Member

15 Posts

Posted - 2002/12/28 :  17:50:38  Show Profile Send Citgho a Private Message
Det är lugnt =)
Jag äger själv en C300 och den kallas inte Ärkeulven för intet.
95A någon? =)
Klarar det mesta enligt mitt tycke. Kanske inte går att poppa högst i världen men den är full tillräcklig. Punkt.

"-Han är väll i Paris eller nån annan italiensk stad.
-Hur är det med ekonomin igentligen?"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000