Author |
Topic |
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2008/09/15 : 22:37:06
|
Måste skriva lite om supporten från Logitech angående min krånglande Transporter. Det började med att den visade "AC OVERLOAD" i displayen då och då, men sen gav den upp helt en dag (då nästan 2 år gammal). Så jag drog iväg ett mail till supporten i USA och fick till svar (20 tim senare) att supporten i europa skulle höra av sig inom 72 tim.
Dagen efter mailet från USA-supporten så ringde dom från svenska Logitech supporten och sa att jag skulle få ett mail.
Strax efteråt dök detta mail upp: Dear Mr. Fox,
I see that you were in contact with our Hotline recently.
I understand that you had an issue with your Logitech Transporter. I would like to collect your product but I don't want you to pay the shipping costs for sending it back to me in Switzerland. I have therefore organized a DHL pick-up service that is completely free for you. All you need to do is prepare a package with the Transporter, print and sign the PDF documents attached in 3 copies (airway bill and proforma invoice) and then call DHL in Sweden to ask them to collect your package. The DHL driver then comes and takes the package with the Airway bill and Proforma invoice .
Link to download the PDF Airwaybill : http://tinyurl.com
Link to download the PDF Proforma Invoice : http://tinyurl.com
When you call DHL (+46 (0)20 345 345 / +46 (0)771 345 345) please mention Logitech's account number : 960237609.
Many thanks Best regards
Carine Conte Logitech Customer Service European Headquarters, Switzerland
Så jag fyllde i dokumenten och ringde DHL som hämtade inom en timme, sen skickade jag ett mail till denna Carine Conte att om den inte gick att laga så tar jag gärna en svart istället för en silverfärgad som jag skickade .
1 vecka senare knackade UPS på dörren och överlämnade en splitterny SVART Transporter till mig .
Nu är jag på banan igen efter trasiga slutsteg och andra missöden.
Nu ska det lyssnas på musik igen!
All eloge till Logitech! |
ombud för Intelligent Sound |
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2008/09/15 : 23:29:49
|
Ah, det är så skönt med lyckliga slut! Kanske inte så tokigt att Logitech tog över squeezeboxarna ändå. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2008/09/16 : 07:00:45
|
Var det inom garanti tiden ? Även om det var så är det verkligen super gjort av dom !! |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2008/09/16 : 07:28:02
|
Transporter har 3 års garanti. Men det sköttes verkligen bra och trevligt. |
ombud för Intelligent Sound |
|
|
Amund
Fisherman
682 Posts |
Posted - 2008/09/16 : 19:14:20
|
Wow, riktigt bra gjort! Grattis!
|
/Daniel
"Arbetar för Hifi Art ibland" |
|
|
dwain
Member
1240 Posts |
Posted - 2008/09/16 : 20:08:04
|
Kul med så bra support. Jag måste även jag berätta om min erfarenhet av logitechs support.
Jag köpte ett högtalarsystem ett z-4 i gbg för något år sedan. (jag bor i halmstad) Efter ett tag upptäckte jag att i ena satten så hade bredbandet spruckit i kanterna. Jag tänkte att på vinst eller förlust så ringer jag logitech efter lite strul med att få tag i någon så får jag snacka med en engelskspråkig support kille som bara sa att det var ingen diskussion dom skulle byta ut systemet. Och det gamla fick jag behålla som kompensation för att det hade spruckit i kanten samtidigt som han förklarade att man kunde limma det så funkade det bra och då hade jag två system. Det tog ungefär 5 dagar så hade jag ett nytt system på dörrtrappan det kallar jag även det sjukt bra support |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2008/09/16 : 20:56:59
|
Wow!
Man blir så innerligt glad att få höra sådana berättelser, när allting slutar väl! En stor applåd för Logitech! |
|
|
|
Topic |
|