HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Proac 2.5 / Vienna Beethoven Concert Grand???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

meridian50824
Starting Member

5 Posts

Posted - 2008/09/14 :  16:44:02  Show Profile Send meridian50824 a Private Message
Är det någon som har hört båda dessa? Vilken har bäst och djupast bas? Vilken är bäst på röster? Jag lysnnar på det mesta utom metal och klassiskt och vill ha en högtalare som man inte blir lyssningstrött av. Kan tänka mig avstå från de sista detaljerna....jag ska njuta av musiken och inte analysera den.

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2008/09/16 :  00:29:50  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Undvik V/A concert grand är nog mitt tips. Gillade inte alls basåtergivningen, som var kraftigt förstärkt runt 80-100 Hz.. Kollar man dessutom i mätningarna som stereophile gjort så syns detta problem med all önskvärd tydlighet! Resultatet var för min del att de lägre bastonerna i t.ex en el- eller kontrabas helt dränktes i övertonerna.

Om du ändå vill ha vienna så tror jag att baby grand är ett bättre alternativ. Den gången jag lyssnade på dem så lät det mycket bättre!

MvH /

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000