HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Snabb fråga om filter komponent!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2008/09/08 :  23:22:30  Show Profile Send Ludde a Private Message
Jag har en filter ritning där det står att jag ska ha en komponent med följande data: 8,2mH HQ-58 / 1-78/96. Symbolen för denna komponent var ej lika som dom andra spolarna. Är detta en spole med kärna eller liknande? Var får jag tag i sånna?

MVH Joakim

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2008/09/09 :  00:31:42  Show Profile Send Ludde a Private Message
Hrm.. denna fråga kanske inte var så snabb ändå.. Har googlat så det står härliga tider till men utan resultat! Denna komponent sitter iaf i serie med basen i ett 2,½ vägs system, parallelt med basen sitter en 10 micro farads konding. Någon som blev klokare av detta ;)?
Go to Top of Page

El_D
Member

171 Posts

Posted - 2008/09/09 :  00:58:46  Show Profile Send El_D a Private Message
Jag skulle gissa på att det är en sån här du är ute efter http://www.intertechnik.de/index.html/JTI2bmF2aWQlM0QxNzY4JTI2bGFuZyUzRGRlJTI2c2lkJTNEbjQ4YzVhOWZhZGFkNzglMjZzaWQlM0RuNDhjNWE5ZmFkYWQ3OCUyNmIlM0Q=.html?basis=68&detail=3493&suchwort=
Men jag tror att du kan använda nån annan spole på 8.2mh så länge du håller R/ohm i närheten av vad denna spole har.
Go to Top of Page

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2008/09/09 :  01:18:30  Show Profile Send Ludde a Private Message
Du viste du :) skönt med folk som kan :) Fast bara för att vara den som är den så tänkte jag trappa upp svårigheten, kan man få tag i sånna innom sveriges gränser?

Stort tack för hjälpen hitills!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000