HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Smalt slutsteg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2008/09/08 :  18:10:49  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message
Jag behöver ett slutsteg som är max 400mm brett, har funderat på två Vincent SP996 monosteg men jag vill helst ha ett stereosteg. Men antingen är det ont om smala steg eller så har jag dålig koll Dom enda jag kommer på är Linn (som går bort pågrund av sina Din kopplingar) och Quad. Vill inte lägga mer en 4000:- men är inte skrämd av ålder och jag behöver heller inte en massa kraft. Mest har jag funderat på Quad 306 som är en gammal men också billig pryl, har dock fattat att dom inte passar så bra ihop med andra förförstärkare än Quad utan moddning.
Någon som har några andra smala steg att tipsa om som jag kan hålla utkik efter?

---[Mina prylar]---

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2008/09/08 :  18:34:52  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Thorens TTA 2000 + TTP hos Veteran Hi-Fi.

Ta dig samman och gör något onyttigt!
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/09/08 :  20:05:17  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Ifall du tycket klass D är ok, så finns ju en hel del som är smala. Typ eAR, Nuforce etc....

Artphotography
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2008/09/08 :  20:13:32  Show Profile Send Zombie a Private Message
Har du försteg som inte kan mata i 20k?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2008/09/08 :  21:44:08  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message
Thorens TTA 2000 steget verkar intressant men Veteran Hi-Fi säljer det med försteg och hitta ett löst sådant steg är nog rätt svårt.

Har inget emot klass D men oftast är dom för dyra för mig.

Förstår inte din fråga Zombie? Handlar den om Quad steget så har det "Input Sensitivity: 0.375v" vilket gör om jag fattat saken rätt att om man använder ett "vanligt" försteg så kan man knappt nudda volymen innan ljudet blir tokhögt. Finns dock billiga modsatser att köpa som fixar det plus uppdaterar steget lite. Tyvärr har jag dåliga lödkunskaper och lär behöva leja bort det jobbet. Hade jag kunnat löda eller i alla fall känt någon som kan det så hade det nog blivit ett Quad 306 då jag gillar utseendet och har positiva minnen av ljudet även om det var längesedan jag hörde ett.

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000