HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Placering av surroundhögtalare????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mikael S
Starting Member

15 Posts

Posted - 2002/12/27 :  14:13:43  Show Profile Send Mikael S a Private Message
Håller på att skaffa hemmabio och har nu kommit til surroundhögtalarna. Jag kommer bara köra DD,DTS inte 6.1 eler 7.1. Frågan är först och främst vilken vägg surroundhögtalarna skal sitta på. PÅ sidoväggen där man sitter eller på väggen bakom där man sitter. Dvs helt bakom en eler på sidan. Sen kommer dilemmat vilken höjd de skal sitta. Skal de sitta i öronhöjd eller längre upp? Det kan tyckas enkelt att pröva sig fram men orkar inte borra hål i ala väggarna utan tänkte se om det var någon som känner til den optimala lösningen / Mikael

Conan
Member

525 Posts

Posted - 2002/12/27 :  14:31:58  Show Profile Send Conan a Private Message
http://www.ecoustics.com/Home/Home_Theater/Home_Theater_Articles/

Militant Ljudrättsaktivist
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/12/27 :  15:37:31  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by Mikael S

Håller på att skaffa hemmabio och har nu kommit til surroundhögtalarna. Jag kommer bara köra DD,DTS inte 6.1 eler 7.1. Frågan är först och främst vilken vägg surroundhögtalarna skal sitta på. PÅ sidoväggen där man sitter eller på väggen bakom där man sitter. Dvs helt bakom en eler på sidan. Sen kommer dilemmat vilken höjd de skal sitta. Skal de sitta i öronhöjd eller längre upp? Det kan tyckas enkelt att pröva sig fram men orkar inte borra hål i ala väggarna utan tänkte se om det var någon som känner til den optimala lösningen / Mikael



Varför lånar du inte hem stativ och provar placeringen? För egen del så står mina QRS Tellus vid sidan av soffan men de är elektroniskt flyttade genom förförstärkaren c:a 1.5 meter bak . Tyvärr så har jag inte bättre möjligheter till att möblera annorlunda. MvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000