Author |
Topic |
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2008/09/06 : 11:27:56
|
Har problem med IE 7, problemet uppstår då jag ska öppna upp en ny flik, då hänger det sig. Vet inte varför det händer då det inte var så i början.
Någon som vet vad problemet kan vara |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
henrickpettersson
Member
359 Posts |
Posted - 2008/09/06 : 13:03:27
|
quote: Någon som vet vad problemet kan vara
IE 7 kanske
Kör med Firefox i stället, tycker att det går snabbar med det. Sedan jag installerade Firefox har jag inte haft öppet IE mer än när jag absolut varit tvungen i några enstaka fall. Framförallt det är mycket mer anpassningsbart än IE, möjlighet att lägga till stavningskontroll och scriptblockerare och mycket annat bara för att nämna några Add-Ons.
Edit: kom att tänka på en sak, prova och kör en vända med Malwarebytes' Anti-Malware, ladda ned intstallera uppdatera och starta om datorn om det frågar efter det. Kör sedan en snabb scanning, mindre risk för falskt alarm då. Bara ett amatörtipps som kanske funkar, nästa steg kan vara att köra en vända med Hijack This och skapa en logg men det är inte jag tillräckligt duktig för att tyda.
http://www.malwarebytes.org/ |
Edited by - henrickpettersson on 2008/09/06 13:17:33 |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2008/09/06 : 13:09:19
|
Tyckte precis som henrikpettersson tills för ett litet tag sedan när firefox uppdaterades och min dator är förvandlad till seg sirap... går bättre med explorer nu... |
Min anläggningstråd |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2008/09/06 : 18:30:42
|
Jag kör även med Firefox men tyvärr finns det fortfarande vissa sidor som endast fungerar med IE, så jag har inget val. |
|
|
henrickpettersson
Member
359 Posts |
Posted - 2008/09/06 : 19:03:57
|
Är du absolut säker på att du inte fått in något oönskat i din dator? Jag har inte råkat ut för det själv men jag har på PC för allas forum läst om liknande problem. Då brukar det iofs hänga sig vid start, man har ett program installerat som skall förhindra att t ex. startsidan på IE skall ändras, sedan får man ner ett skadligt program som försöker göra just det samma då hänger det sig.
Malwarebytes har nämligen rensat bort en sak som inte Norman lyckades med, det är dessutom inget program som ligger och körs i bakgrunden hela tiden. |
Edited by - henrickpettersson on 2008/09/06 19:04:47 |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2008/09/06 : 19:48:55
|
Tror inte jag har fått in något virus, det fungerar emellanåt men oftast hänger det sig... |
|
|
henrickpettersson
Member
359 Posts |
Posted - 2008/09/06 : 20:13:07
|
Jag föreslår att du lägger in din fråga på PC för allas forum, det är gratis. Svaren brukar vara betydligt vassare och mera utförliga mot vad jag hittills sett här. Dessutom att döma av trådarna där, är det en hel del som fått den hjälp dom behöver. För att ge ett exempel på en som är väldigt aktiv där, bara för att nämna en:
quote: Magisterexamen i datavetenskap och jobbar med mjukvaruutveckling på Windows-plattformen i över 10 år. Innan dess jobbade jag med PC installation, support och service några år.
|
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2008/09/07 : 12:29:54
|
Fungerade inte alls |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2008/09/07 : 15:48:52
|
Konstigt! Har aldrig haft nått problem med Firefox, vare sig i Wirus eller Linux.
Nu kör jag med Debians gnällvariation Iceweasel, men den skall ju vara typ identisk med Firefox. Bara nån licensgrej.
Låter som problemet går djupare än just bara IE/FF. Installera om FF ?? |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2008/09/07 : 17:51:30
|
Nja det är vissa spelsidor jag använder, fungerar inte i FF utan enbart i IE, då är det rätt irriterande att det hänger sig emellanåt när man öppnar upp en ny filk...
Det är nog snarare IE som ska installeras om alternativt använda IE6 i stället. |
Edited by - Larsho on 2008/09/07 17:52:26 |
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2008/09/07 : 18:26:25
|
Jag kör www.king.com i IE TAB och det fungerar alldeles utmärkt! |
You'll Never Walk Alone... |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2008/09/07 : 20:03:02
|
jonasz
testade men det fungerade tyvärr inte alls. Får bara en massa felmeddelanden. |
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2008/09/07 : 20:06:55
|
Provade att installera googles nya webläsare "Chrome" imorse. Den verkar kusligt snabb, det lilla jag hunnit testa den. Annars kör jag mest Opera, som jag tycker är överlägset smidigast, när man lärt sig alla "mouse gestures" och snabbkommandon. Har en exloder installerad också, men startar den endast i absoluta nödfall. För det mesta räcker det att kryssa i rutan "Maskera som IE" så funkar även bråkiga sidor i Opera.
IE brukar vanligtvis få sämst poäng på alla punkter, i jämförande tester mot andra browsers. Kan därför bara rekommendera dig att byta till något annat. Låt explorer sura och krångla för sig själv, medan du använder något som fungerar som det ska! |
Militant cyklist. |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2008/09/07 : 22:18:52
|
ILLY
Jovisst men problemet är att jag måste använda IE på vissa sidor. Annars fungerar de inte fullt ut... |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2008/09/09 : 17:10:14
|
Jag har avistallerat Firefox, buggit skit faktiskt. Den hänger burken i allt från 5 sekunder till 5 minuter när den känner för det. När du backar en sida, tillbaka till sidan du klickade från, då åker du tillbaka till toppen av sidan, även om du klickade längre ner, sen tar det 3 sekunder innan du tas dit där du klickade ifrån. IE gör det här blixtsnabbt och du hamnar inte alls längst upp.
Så, tyvärr, jag ogillar pyttemjuk, men i det här fallet åkte FF ut. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2008/09/09 : 17:31:38
|
Fassan råkade lägga in IE7 för ett tag sedan o för nån månad sedan så slutade Live sändningarna på ATG fungera. Enligt ATG beror det på IE7 men att stega tillbaka verkar vara stört omöjligt ?! |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
brewitz
SW-hantering
1624 Posts |
Posted - 2008/09/09 : 18:14:10
|
quote: Jag har avistallerat Firefox, buggit skit faktiskt. Den hänger burken i allt från 5 sekunder till 5 minuter när den känner för det. När du backar en sida, tillbaka till sidan du klickade från, då åker du tillbaka till toppen av sidan, även om du klickade längre ner, sen tar det 3 sekunder innan du tas dit där du klickade ifrån. IE gör det här blixtsnabbt och du hamnar inte alls längst upp.
Claes_Ireland, du måste haft otur, jag har aldrig hört talas om de problemen med FF förut. Ngn enstaka krasch kanske men ingenting sådant. Vilket operativ körde du på?
IE7 är ett j/&%a åbäke. Strul med webradio och streamad TV, framförallt BBC. Ominstallation av burken på jobbet för att komma bort från den versionen. |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2008/09/09 : 21:28:47
|
brewitz
Jo det kan jag hålla med om men vad gör man när man måste använda IE för att kunna använda vissa sidor känns som moment 22 |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2008/09/09 : 22:10:43
|
Brewitz skrev quote: Ominstallation av burken på jobbet för att komma bort från den versionen
|
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2008/09/10 : 07:09:58
|
Ska det verkligen behövas |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2008/09/10 : 08:08:15
|
quote: Ska det verkligen behövas
När det gäller windows så brukar ominstallation vara lika viktigt och regelbundet som att köra en virus-skanning. -jag installerar om var tredje till sjätte månad ungefär. Det gäller Linux oxå, men av helt andra anledningar.
|
|
|
John K
Member
112 Posts |
Posted - 2008/09/10 : 09:20:50
|
Vänd lite på frågan och tänkt efter NÄR problemet började. Har du intstallerat något annat program, kanske något tillägg (t.ex. google bar) eller en uppdatering. Då kan du använda systemåterställning, fungerar inte det så lutar det åt ominstallation.
Tänk efter ordentlig, så tror jag du kommer på det |
Ta ut glädje i förskott! - Det ända som kan hända är att du varit glad i onödan! |
|
|
|
Topic |
|