Author |
Topic |
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2008/09/04 : 20:44:07
|
På lördag har jag middag för 5 hästtokiga grabbar. Vi träffas en gång varannan månad och äter och dricker gott. Det är min tur på lördag och han som är värd för kvällen ska också köpa V75 för 100kr var - dvs 600kr.
Nu till problemet.
Jag har bara sett hästar i sagoböcker (och är inte helt säker där heller) och än mindre har jag någonsin varit och handlat V75 tjofräs...
Finns någon vänlig själ som skulle vilja sätta ihop nåt som skulle kunna imponera på dem (de är duktiga på riktigt)!!??
Det ska alltså kosta 600kr och du måste förklara det till mig som om jag vore 4 år gammal....för jag har icke en susning |
Artphotography |
|
nahoj
Member
1542 Posts |
Posted - 2008/09/04 : 21:07:21
|
Förklara V75 för en 4 åring.., det blir nog en historia om farbrorn Harry Boy
F´låt
Jag kan inte heller |
Min hemsida/Blogg http://johanstephan.com/
|
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2008/09/04 : 22:14:52
|
Hej Dan! (och grattis till sloganvinsten!)
Jag knåpar relativt ofta ihop lite hästrader. Det finns rätt mycket stöd att hämta på nätet. Jag brukar tycka att travpunkten ger rätt bra spelförslag, många använder aftonbladets tips.
Eftersom inga pengar i världen räcker till att få med alla "som skulle kunna vinna" så gäller det att hitta en egen idé som man kör på och tror lite själv på. När du klickar på varje häst i loppen på tex ovanstående travpunktsida så får du grundläggande information. Främst brukar man titta på raden, dvs de senaste resultaten (placeringarna) och om hästarna verkar vara är i stigande eller fallande form. En annan grej är att kolla på tiderna som hästarna gör i tidigare lopp och jämföra dem, det är inte alltid den som har bäst tid som vinner beroende på loppets gång ... men grundkapaciteten står ju där.
Sedan har du ju startnr. det brukar väl räknas som plus att ha 2,3 eller 4. 1:an kan bli instängd och de med högt nr måste runda många.
Sedan är det ju kuskarna förstås.... vissa vinner mer än andra. Tex brukar det ju inte vara hög risk på kuskar som Goop, Svanstedt, Kilhström, Adielsson mfl.. De vinner ofta. På lördag är det Jägersro så varför inte strecka Lutfi Kolgjini i nåt lopp som nästan har hemmabana där?
Några tips där från mig....
Eller köp en Harry Boy? |
Min anläggningstråd |
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2008/09/04 : 22:28:12
|
Tack både magils och guy! men jag menade mer ifall någon ville dela med sig "sin" spelning på lördag eller kunde på rutin bara pricka av för 600 spänn....
Att jag skulle börja försöka sätta mig in i hur det fungerar och läsa statistik tills imorgon, liksom....äääuhm....finns inte på skalan....
Hififorumet är enda chansen att få en männsklig rad, annars köper jag givetvis en såndär automatare
|
Artphotography |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2008/09/04 : 23:24:11
|
Dan!
Gå på pressbyrån och be att köpa V75 Guiden och Travronden = måste vara fredagens tidning, samt Aftonbladet och Expressen på fredag. Läs allt som finns om V75 där. Kopiera gärna vad någon expert har tippat.
Tänkvärd är att Thomas Uhrberg hade sju rätt på sin tips i helgen, som alltså var på V75 Guiden. Robert Bergh hade sex rätt i sin tips på Fem tippar V75, som finns på nätet och i diverse tidningar. Uhrberg har också en egen hemsida där det fanns ett litet större system som gick ing. Över 14 000 kronor i vinst. Och det är inte första gången han har haft sju rätt!
Stig H Johansson har också sju rätt ibland och flera andra.
Det är inte fel att ta hjälp av travkuskar och -tränare. De känner hästar och deras kapacitet oerhört mycket bättre än vad tidningarnas experter gör. Och de har bra koll också gentemot varandra. |
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2008/09/04 : 23:40:19
|
Ja, det känns som ett bra alternativ att kopiera en "expert" i en tidning. Det känns lite roligare tycker jag att en person har tänkt till istället för en maskin som väljer... Bra tips! |
Artphotography |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2008/09/05 : 16:58:54
|
Tack, guy gadbois!
Det finns en möjlighet till.
Gå till den här sidan och klicka på Harry girl.
http://www.voltstart.se/
Då kan du få en helt genom dator vald rad eller du kan också sträcka på de hästar du tror på och låta dator välja resten. i ditt fall måste du alltså välja först spelform, som är V75. Sen hur många rader och det är 1200 rader som kommer kosta 600 kronor.
Men kolla först vilka hästar är strukna! Det kan du också fråga i kassan på din spelbutik.
Och man behöver inte skämma över ren Harry boy heller, för den ger många vinnare hela tiden! |
Edited by - pick-me-up on 2008/09/05 17:00:18 |
|
|
jari
RödaTråden vinnare
4459 Posts |
Posted - 2008/09/05 : 18:03:24
|
Jag kan komponera ihop ett system åt dig. Skall du dessutom verka som om du kunde ngt så blir det en avhandling som du måste lär dig. |
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
Edited by - jari on 2008/09/05 18:04:22 |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2008/09/05 : 18:18:44
|
Är det inte Svenskt travderby i helgen?
Själv är jag mer intresserad av sporten än spelet, har dock lämnat in en rad då och då, lyckades få sju rätt en gång, ca 500 spänn blev det.
Lutfi ska alltid hållas under bevakning när han härjar på Jägers, Örjan Kihlström skall alltid tas i beaktning, det är trots allt inte bara hästen som gör jobbet. |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2008/09/06 : 18:42:16
|
Fick 5 rätt på raden i alla fall... vilket renderade 32 kr, vilket är i sin tur exakt den summa raden kostade så inte blev det någon vinst egentligen....
Hur gick det för dig Dan? Fick du ihop någon rad och blev det storkovan? |
Min anläggningstråd |
|
|
|
Topic |
|