HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Pain of Salvation
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2008/09/03 :  11:00:31  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
"the end?"

(se http://www.painofsalvation.com/)


Vadå?

Nån som vet nåt?


"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/09/04 :  13:12:35  Show Profile Send OcA a Private Message
Gissar på att det är ny skiva på gång... Då brukar det innebära knasiga fyndigheter från detta bandet... Kan det ha med temat jordens undergång och miljön att göra denna gång?

Har varit gruvligt besviken på allt PoS gjort sedan Remedy Lane, så jag hoppas att ev. nytt material blir mycket bättre än senaste magplasken.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2008/09/04 :  14:09:30  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message

Jo, de skrev på nyhetssidan för en tid sedan att de jobbar med "world number eight"... Så nåt är på gång... Men jorden har väl redan gått under en gång i "BE"? Ska den gå under igen?


"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/09/04 :  22:54:48  Show Profile Send OcA a Private Message
Man kan ju undra... Jorden fick sig väl en dänga i One hour by the concrete lake också, så temat är väl rätt bekannt för bandet...

Hursom är det alltid kul med nytt material, men jag tycker det har blivit väl svårsmält på de senaste skivorna. Jag eftersöker mer melodier och lite mer normal uppbyggnad av låtarna denna gången. Visst, prog metal ska vara lite udda, men jag har haft väldigt svårt att fastna för något på de senaste skivorna, tyvärr...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000