Author |
Topic |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2008/08/19 : 20:39:31
|
Det bidde en BOSCH GSR 14 4 V-LI på kampanj idag hos Ahlsells, Lunch fick jag oxå
Det bidde en B&D XTC143BKH. SKRÄÄÄÄP! Jag lämnade tillbaka en list då på Cheapy då jag såg att de hade 50% prissänkning på elverktyg. Tursamt nog hade jag ett presentkort på 399 + att jag prutade 100 kr till då det var den sista maskinen De blev inte gratis, men nästan....
Tackar för alla råd och tips, den skulle bara vara blå och börja på B
Hejsan
Min gamla batteridrivna borrmaskin är död Söker därför efter en ny. Den används hemma av en glad amatör, inget 10-12 timmars slit varje dag. Men skit pallar jag inte med
Den skall kunna borra i trä/metall/betong.
Dra i många skruvar och gärna stanna snabbt/direkt när man släpper på gasen.
Ställbart moment.
Två hastigheter är inte fel.
Bra vikt och ergonomi.
Max tusen kronor.
Jag har försökt hitta tester på nätet men gått bet
Blir lite sugen på Ryobis lilla hos C/O, verkar smidig men på gränsen i pris. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=45911543
Black&Deckers och Cotechs kan vara ok?? http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=45911341 http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=38803335
Vad har Ni för synpunkter och rekomendationer???
Ha det BÄST! M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
Edited by - mace on 2009/06/01 18:00:11 |
|
Mickeman
Member
688 Posts |
Posted - 2008/08/19 : 21:02:42
|
Bosch blå om du kan hitta den till rätt pris! Toppenkvalité men inte överdyr. Köpte min GSR 12V för 1500 med 3 batterier (Optimera i Malmö), tyckte så mycket om den att jag köpte en till
12-voltaren är utgående till förmån för 14V så jag har sett den för ner mot 1000 spänn på rea. |
Think what's inside the box!
|
Edited by - Mickeman on 2008/08/19 21:04:01 |
|
|
Gordi
fd. Mikael_1979
1922 Posts |
Posted - 2008/08/19 : 22:36:07
|
Ryobis är nog den du ska sikta på =) gå en på co och testa vetja =)
Black&Deckers och Cotechs är stora plastiga och har konstig balans .. |
wHy r u here? ask yourself
|
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2008/08/20 : 21:18:45
|
Jag har en flera år gammal Cotech 18V som jag tycker sköter sitt jobb galant ännu. Batteriet och chucken börjar bli lite trötta, men båda finns som reservdelar för en spottstyver. De är dessutom (sägs det) kompatibla med reservdelar från andra fabrikat, av högre kvalitet.
Om jag jämför den med maskinerna vi har på jobbet, så tycker jag den känns ungefär som Metabo, men får stryk av min favorit Panasonic. DeWalt verkar favoriseras av många, själv tycker jag den känns väldigt annorlunda från övriga maskiner. Väldigt stark och helt klart en arbetshäst, men jag vet inte... Den känns inte alls lika "direkt" som sina konkurrenter, mer som en vanlig sladdborrmaskin. Milwaukee har jag bara provat någon enstaka gång, men den kändes som en riktigt kompetent maskin.
Jag tror personligen det kan vara värt att kolla efter begagnade proffsmaskiner, finns en hel del på t ex blocket. Som sagt, slitdelarna är utbytbara och kostar sällan några våldsamma pengar. |
Militant cyklist. |
|
|
Mattias
Member
1671 Posts |
Posted - 2008/08/20 : 21:34:41
|
Tips kolla Makita i Usa speciellt om det är fler batterimaskiner du behöver. Vi gick ihop ett gäng och shoppade lite. Ett LXT601 med skruvdragare, borrmaskin, cirkelsåg, vinkelslip och tigersåg två batterier 18V 3A litiumjon samt laddare för kring 5800kr inklusive moms och tullavgift. Nu har dollarn stigit lite samt paketet kostar lite mer tror jag. I Sverige får man ge detta pris för en maskin och jajjemensan det är riktiga proffsgrejer, kanonnöjd! Länk till tråd på annat forum om detta: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/77844-privatimport-fran-utanfoer-eu.html
/Mattias |
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2008/08/20 : 21:52:38
|
Appropå Makita, finns braaa svenska priser på swedol!
http://www.swedol.se/ T ex set med slagborr, tigersåg,cirkelsåg, stavlampa i slagtålig plastväska ala DeWALT artnr VT-902342. |
|
|
Jonasihm
Member
385 Posts |
Posted - 2008/08/22 : 09:30:15
|
Max tusen spänn ok, annars hade jag rekommenderat Dewalt som gör riktigt bra maskiner, kolla runt i byggbutikerna för ofta kör de kampanjer med bra priser |
NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40 |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2009/05/27 : 20:43:52
|
Denna beelsebubsmaskin har nu bytts ut fyra gånger Inte ger jag mig. Ett antal brev och som sagt fyra reklamationer.
Samma visa varje gång. Batterierna laddar fullt på under 15 minuter och klarar 20-50 50mm långa skruv i furu Denn fjärde maskinen var hemma i tre dagar och hade tillråga på allt en icke fungerande vridmomentsinställare
Cheapy var mkt trevliga och såg nu till att jag fick tillbaka maskinens ursprungliga kostnad i reda kosingar.
När la B&D ner sin QC-avdelning
Altanen är halvbyggd och en ny maskin behövs snabbt????
Letandet börjar. Har Ni sett någon kvalitetsmaskin till extraerbjudande någonstans?
B&D = Beelsebubs Djävulsskap
M |
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2009/05/27 : 20:44:40
|
Psst!
Nu har jag 2k + kan lägga till max 1k.
M |
Mr 500! |
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2009/05/27 : 22:18:41
|
Jag köpte nyligen en blå Bosch, minns inte beteckningen men det är storebror till PSR-12 (som är grön) Den kom med två batterier och laddare, kostar ~2 kkr (jag köpte dock min på kampanj, för mindre än så) och jag är supernöjd med den. Då jag skruvar och borrar en del har jag hunnit med ett antal skruvdragare av olika märken och Bosch har fungerat bäst av de maskiner jag ägt eller använt. Makita är snäppet vassare, vilket tyvärr är även syns på priset. |
|
|
HLindgren
Member
1143 Posts |
Posted - 2009/05/27 : 23:37:11
|
En Blå Bosch eller DeWalt, bästa maskiner jag haft en. Tyvärr så gick det inte få tag på nya batterier till vettigt pris till Boschen. Så då blev en DeWalt o en så länge har den varit lika bra som Boschen. |
HenrikL Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2009/05/27 : 23:38:03
|
Tack Mey!!
Är sugen på blå Bosch
Har spanat lite på nätet ikväll AEG fick bra betyg i Glada amatörers bibel...Gör Det Själv. 3400 i tidningen/1999 på C.O Ryobi vet jag inget om men är nyfiken
Får nog klämma lite imorgon.
M |
Mr 500! |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2009/05/28 : 09:40:24
|
Makita BHP 454-S verkar trevlig.
M |
Mr 500! |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2009/05/28 : 10:43:42
|
Lustigt, jag har en röd B&D som bara går och går och går. Kanske är det en bättre modell jag har då. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Mey
Member
899 Posts |
Posted - 2009/05/28 : 17:45:34
|
Jag provade faktiskt en sådan AEG förra veckan som en bekant hade köpt på C.O och den känns ungefär som min blåa Bosch, samma format, grepp och funktioner. En bra maskin men det kanske är ett något udda märke för oss här i .SE? AEG är helt klart värt en titt, men Ryobi skulle jag nog avvakta med baserat på dina tråkiga erfarenheter av B&D. |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6799 Posts |
Posted - 2009/05/28 : 22:05:54
|
Jag hade gått på festool direkt men de kostar en del slantar men väljer man en proffs maskin så lär man inte slita ut den i första taget själv har jag en Makita från de första åren (orange) som är runt 30 år gammal med nya batterier och chuck så går den som om den vore ny.
anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2009/05/29 : 11:46:52
|
Skulle vilja tipsa om Panasonics proffsmaskiner - har en själv, visst dyra men otroligt trevliga att jobba med - jag hörde dessutom att de flesta andra köper batteriteknologin från Panasonic, men de behåller den senaste tekniken för sig själva - därför har de lite bättre och kraftfullare batterier - min som jag köpte för något år sedan liknar den i länken och priset låg väl på runt 4000 kr...
http://www.wilfa.se/produkter.asp?meny=1,46,50&act=read&recno=412
Mvh Jocke |
Med vänliga hälsningar Jocke
Mitt system! Maila mig! |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2009/05/29 : 21:29:09
|
Det är såna här trådar som får en att fundera över om man inte behöver en ny sladdlös ändå...
|
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2009/05/29 : 21:59:18
|
quote: Lustigt, jag har en röd B&D som bara går och går och går. Kanske är det en bättre modell jag har då.
Jag har nog bara haft ovanligt många Måndagsexemplar på raken
Måndag hela veckan på B&D
M |
Mr 500! |
|
|
Imperial
Medlem i AÖ
2691 Posts |
Posted - 2009/05/29 : 22:16:16
|
Tjenare!
B&D Devalt Grön Bosch Blå Bosch Flex Festo Dyra å klena Makita
Dom billiga skruvdragarna är oftast billiga därför att........
själv kör jag med Devalt Stark maskin med bra batteri tid men rätt skramlig i vxl lådan.
Du kan alltid ta dig en titt in på Östgötagatan 66. Dom har mycket skrot å kvittot man får kan man ha som toapapper.
/
|
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005
1025 Posts |
Posted - 2009/05/29 : 22:50:00
|
Lyckades faktiskt ta livet av min 18V XRP dewalt Riktigt bra maskin men efter att ha nött med en 105mm dosfräs i surt tryckat virke i 20 minuter så brann motorn upp (att jag överhuvudtaget provade säjer en del om maskinen ) Hittade motorn som reservdel på nätet på 5 minuter. Ca:500kr för motorn och snart så går den som ett spjut igen
|
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2009/06/01 : 18:00:38
|
Det bidde en BOSCH GSR 14 4 V-LI på kampanj idag hos Ahlsells, Lunch fick jag oxå
M |
Mr 500! |
|
|
|
Topic |
|