Trespassers William är gruppen du alltid sökt efter! Tänk Innocence Mission blandat med lite Mercury rev & Mazzy Star...! Samma totalt avväpnande, vidöppna sång som Innocence.. fast med lite mer svävande/spacead ljudbild. Urläckert!
Sångerna har ofta en vemodig ton som verkligen berör. Fantastiskt känsligt vibrato som ger rysningar längs ryggraden (ni vet, när det låter så bra så håren reser sig, Gundes ståpäls för de som kommer ihåg). Framkallar en känsla av att viktlös sväva runt i universum....! Den mest avkopplande musiken jag hört!
Det låter riktigt lovande! Det enda jag skulle önska är något som bryter av lite mot det lugna, el-gurka eller nåt i någon låt. Även om det är ack så vackert, finns en klar risk att man somnar i mitten av plattan. Blir nog ett köp på den. Tack för tipset.
Jag har lyssnat på Trespassers ett tag, och tycker också dem är grymt bra. Gillar dock andra skiva snäppet mer än den senaste, vilken jag tyckte vissa (onödiga) pålagda effekter drog ner helheten lite på. Hur som helst så är båda skivora riktigt bra! Första skivan "Anchor" sökte jag förut efter, men hittade den inte nånstans dock (inte för under $60 iaf). Hur som helst så tycker jag precis som alpinist att det är den spaceiga ljudbilden tillsammans med den lugna musiken/sången som gör att det blir lite speciellt.
Är det någon som hört sista EP:n föresten?
Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA