HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny stereobänk behövs.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2008/08/07 :  10:54:01  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Behöver en ny bänk till stereon med skjutdörrar i glas som luckor. Behöver ha minst 7 fack, 60 djup (kan funka med 55 också), fullbredds apparater så de är väl 45 breda och 12cm höga (slutsteg, försteg, CD och tuner) samt 1 pjäs 19cm hög (hemmabiostärkare). Jag hittar inget som passar, har någon något tips eller är det bara att börja såga själv? I så fall, hur mycket luft behöver man ha över tro? 5cm? Gissar att det inte blir så bra genomströmning, men det räcker väl förhoppningsvis?

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

Edited by - Dr.Nope on 2008/08/07 10:57:23

Johnsson
Member

67 Posts

Posted - 2008/08/08 :  23:52:47  Show Profile Send Johnsson a Private Message
Någonting mittemellan såga själv och köpa färdigt kan ju vara ikea:s köksstommar med glasdörr (inte sjutdörr iofs.) Ställ på snygga ben eller häng på väggen, borra hål i botten och sätt ett fresh (www.fresh.se) bänkgaller i skivan ovanpå för luftgenomströmmning. Man kan göra det hur avancerat eller enkelt man vill med täcksidor, bänkskiva och botten i tex ek, vi har för till fället fem st. överskåp ihopskruvade på eksängfötter med vita dörrar och ek-täcksidor som skiva uppepå samt på sidorna, ser hyffsat ut tycker jag.

/Daniel
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2008/08/10 :  22:08:57  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Jag har också letat som besatt efter alternativ då det behövs en rockad i vardagsrummet men kammat har hitintills noll. Alternativen man hittar är antingen inte avsedda för min plånbok (och även om de är det så skall det finnas flexibilitet nog för all apparatur, vilket det också varit klent med). Jag har även kikat på "halvfabrikat" men har svårt att få till det så som jag vill med mått, ventilation eller luckkombinationer... Återstår bara att bygga själv.

Stövlar in på jobbet i morgon med ritning i hand.

Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2008/08/11 :  09:39:05  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Jo, verkar som om det blir till att bygga själv.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

ulfake
Starting Member

6 Posts

Posted - 2008/08/15 :  14:20:52  Show Profile Send ulfake a Private Message
Hej

Har själv samma problem, men hittade lösningen här.
Ta och kika in på www.minhembio.com och kolla signaturen "Smurfjävel" han har byggt en stereobänk och lagt ut ritningar på sin sida. Skall själv ge mig på ett liknande bygge när husrenoveringen är klar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000