HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Arvikafestivalen 2008
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2008/07/22 :  05:34:52  Show Profile Send myskankan a Private Message
Kanske lite sent att lägga upp detta nu. Nästan en månad efter... Men "here it goes". Lika dåligt skrivet som vanligt. Fast lite bättre bilder hoppas jag =))

Kom fram på torsdagen i den olidliga hettan. Mitt i Slagsmålsklubbens spelning. Detta året hade AF flyttat Apollo-scenen, till ett sämre ställe visar det sig senare. Enormt mycket folk. Som vanligt då på en SMK-spelning här. Dom var väl ok. Jag har aldrig lyckats förstå vad som gör dom så populära, så jag gick vidare.
Universal Poplab hamnade jag på efter jag hade köpt lite mat. Ingen musik jag lyssnar på egentligen. Christer från P3 var väl det som drog mig mest dit. Ganska bra ändå.
Efter det så gick jag förbi Håkan Hellström (utgången var framför stora scenen) mycket folk, bra drag, men musiken passade inte mig.
När jag kom tillbaka så var det dags för Kate Nash. Väldigt duktig tjej som jag tror att ni här skulle gilla. Ni har säkert hört henne på radio.
Sen gick jag för att lyssna på Firefox Ak. Hade bara hört en låt från dom innan. Riktigt bra spelning måste jag säga. Mer elektroniskt än jag väntade mig och dessutom ganska dansant =))
Efter en snabb lyssning på Housewives och Tamtrum så gick jag ner för att se Robyn.
Alla som har lyssnat på radio dom senaste åren och gillar Robyns musik hade älskat detta. Hon var bra live. Även om jag inte är det största fanet av hennes musik, så tycker jag ändå att det var en riktigt bra spelning. Enormt stor publik. Hon borde fått spela på vintergatan.
Efter en snabb sväng på Danger så hamnade jag på Slayer. Dom kanske var hyffsade live. Inget som jag lyssnar på annars.

Torsdagen var över och jag gick och la mig =))

Nu var det fredag...

Drog mig upp för att se lite av Lykke Li. Egentligen är hon väl ganska bra, men jag ville inte missa Assemblage 23.



Varför vet jag inte. För dom var inte bra. Precis som deras skivor. Bättre än Lykke Li visserligen.

Nu var det dags för lite mat och Hardcore Superstars spelade på Vintergatan.





Värmen var fortfarande helt vansinnig så jag gick och letade skugga ett tag.

The Cruxshadows var igång när jag kom upp igen. Hade tänkt se Soilwork också men så blev det inte.

Efter det gick Suicide Commando på. Första riktiga spelningen för min del.





En video från YT:
BTK: http://www.youtube.com/watch?v=xUSF9l6lrKE

Väldigt bra =)) Bind Torture Kill i början och dom avslutade med Hellraiser. Som jag väntade mig, men vad gör det när Hellraiser är en så pass bra låt =))
Skyndade mig upp till Lyran för att se Rotersand. Wow vilken spelning. Undone kan låta lite smörig när jag lyssnar på den här hemma. Där lät den helt rätt =)) I mitt tycke så borde dom ha fått en större scen. Lyran var lite för liten.
Hängde sen lite vid Interpol innan And One.





Dom var helt fantastiska. Technoman och Military Fashion Show... m.fl.
En video som jag hittade på YT: http://www.youtube.com/watch?v=dL-62XwmnPw

Fredagen kom till sitt slut och jag försökte få lite sömn innan värmen kom tillbaka.

Vaknade... jefla hetta. Skall detta aldrig sluta??

Kom upp till In Strict Confidence. Helt ok. Sen kom ovädret. Detta hade jag kännt på mig hela lördagen. Folket tittade lite avundsjukt när jag tog fram min regnjacka och drog regnskyddet över ryggsäcken =))

http://www.youtube.com/watch?v=t3Q65A5Fdfg
Denna video beskriver ganska bra hur vädret var då =))

Men vad gjorde det... När jag kom fram till Apollo så var den scenen en stor vattenpöl. Avstängd och ingen musik. Det problemet har jag aldrig märkt förut. Oavsett väder så har alltid scenerna fortsatt att fungera. Dåligt av AF?? Vad vet jag?? Dom löste det snabbt iaf.
Combichrist startade kanske 40min försenat. Alice In Videoland missade jag visserligen pga regnet, men Andy LaPlegua drog igång mig. Första gången jag fick höra "Get Your Body Beat" live.



En av deras bästa låtar imo. Jag saknade bara "Sex, Drogen Und Industrial"
Efter det obligatoriska besöket till öltältet så stod Looptroop på listan.





Jag såg aldrig hela spelningen. Efter Long Arm of the Law/Skjut Snuten så kännde jag att jag var nöjd.
En liten paus och nu var det Deathstars tur.





Blitzkrieg och Cyadinde körde dom så klart.

Nästa artist för mig var S.P.O.C.K.
Ojojoj... Det var kanske den bästa på hela festivalen. 20års-jubileum. En massa gammla låtar. Ja, helt underbart med andra ord =))
Jag avslutade det hela med Soman.
Det var hårt, snabbt... ja, allt som jag inte var.

Med minnet av S.P.O.C.K gick jag för att sova.

Slutstasen av denna års upplaga av AF är...
Kanske den sämsta jag har varit på. Värt pengarna, ja så klart. Det är juh ändå Arvika.

Men...

Nästa år: En eller två stora elektroniska grupper på vintergatan, sluta att sätta bra synth-akter på Lyran och mer trance.

Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2008/07/22 :  09:01:55  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Härliga bilder det här året också. Kul.

Vill ha mer.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/07/22 :  10:07:46  Show Profile Send brewitz a Private Message
Det verkar ha varit trevligt, jag hade gärna varit där om inte annat bara för S.P.O.C.K
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/07/22 :  13:23:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Oh, S.P.O.C.K,,,

Vilka minnen!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2008/07/23 :  23:00:50  Show Profile Send myskankan a Private Message
quote:
Vill ha mer.



Ett gäng bilder till kan jag lägga upp. Inga som jag själv blev speciellt nöjd med, men varför inte...

S.P.O.C.K verkar lite populära iaf =))





Med all rätt. Deras skivor kanske kan låta lite torra, det tycker jag iaf. Här var det något helt annat. Astro Girl, Not Human och Never Trust a Klingon blev helt plötsligt helt fantastiska. Sista låten var inte helt fel den heller =)) Deras remix på en Eddie Meduza låt, minns inte vad den heter. Men någonting med Brännvin iaf.
Varför jag aldrig sett dom innan är en fråga som jag kommer att fundera på länge.

Lite fler bilder då...

In Strict Confidence



Slayer







Gitarristen i Moonspell.



Det glömde jag säga innan. Jag såg Monspell, Behemoth och Redcell också. Inget som jag direkt tyckte om, förutom när Behemoth körde Chant for Eskaton. Den låten var riktigt bra. Synd bara att jag inte har hittat den i den versionen som dom spelade här.


Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2008/07/24 :  07:38:54  Show Profile Send jonasz a Private Message
Bilden på Moonspellgitarristen är grym...

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000