Author |
Topic |
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2008/07/17 : 11:37:15
|
Är det någon som brukar syssla med sådana och kan komma med några "taktiktips" Ska man avvakta tills det bara är någon minut kvar innan man lägger sitt bud?
|
|
Leif Eriksson
Member
700 Posts |
Posted - 2008/07/17 : 12:25:46
|
Jag köper en hel del på Ebay, och kan nog betraktas som "sniper", men om det är någon fördel vet jag inte. Det viktiga är ju att kolla upp lite statistik, vad prylen gått för innan, och bestämma sig för vad man är beredd att betala. Men det viktigaste är nog att analysera säljarens feedback. |
"the bitterness of low quality, remains long after, the sweetness, of low price" //Leif |
|
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2008/07/17 : 12:58:17
|
OK I det här fallet är det en butik som säljer en ny, oanvänd vara. Kan man förvänta sig att det landar på ordinarie butikspris till slut? |
|
|
Leif Eriksson
Member
700 Posts |
Posted - 2008/07/17 : 13:07:11
|
Om du är beredd att betala ordinarie butikspris så lägg ett bud på det, och hoppas att det går lägre, men du kan ju lägga budet i ett sent skede så ser du ju hur många andra som varit intresserade. Du kan ju iofs, inte se "snipers" men en indikation på intresset kan du ju få.
|
"the bitterness of low quality, remains long after, the sweetness, of low price" //Leif |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2008/07/17 : 17:30:34
|
Jag tar god tid på mig att bestämma vad jag vil ge som mest inkl. porto mm. Budet lägger jag när det är max en minut kvar. Bra då jag inte hinner höja mitt sista budutifall någon annan har bjudit högre
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
j0akim
Member
1387 Posts |
Posted - 2008/07/17 : 18:32:05
|
1. Kolla alltid upp statistik på butiken/säljaren. Läs även vad folk köpt så det inte bara är kompisar till säljaren som har köpt. Det ser man ganska snabbt.
2. Kolla upp allt om varan, så den är exakt det du vill ha. är du osäker, be säljaren maila en extra bild.
3. Kolla fraktkostnaden, finns inte Sverige med, maila säljaren, det brukar aldrig vara problem att skicka hit så länge du betalar.
4. Dollarn är så pass låg så kolla "buy now" priset, är det ok för dig, slå till på det.
5. Bestäm dig för vad du är villig att betala. Det är lätt att bli fartblind de sista minuterna
Det är några punkter jag brukar använda mig av... |
Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP
Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod Mitt galleri |
|
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2008/07/17 : 19:42:55
|
Tack för tipsen Auktionen avslutas någon gång i natt när jag sussar så jag mailade ett bud direkt till säljaren |
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2008/07/17 : 20:29:33
|
Nyfiken som man är.. Vad ska det budas på? |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
Leif Eriksson
Member
700 Posts |
Posted - 2008/07/17 : 22:01:51
|
Det går inte att maila ett bud till säljaren, du måste lägga budet via Ebay´s budprocess, det är inte godkänt att bjuda via mail på en auktion, det är mot regelverket. Säljaren kan iofs. dra tillbaka auktionen, om ingen annan har lagt något bud. |
|
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2008/07/17 : 22:45:41
|
quote: Nyfiken som man är.. Vad ska det budas på?
Ett flugspö |
|
|
|
Topic |
|