HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 ÄNTLIGEN SEMESTER!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

ud
Member

894 Posts

Posted - 2008/07/16 :  14:25:09  Show Profile Send ud a Private Message
På måndag börjar 3 veckors semester där man får göra precis vad man vill,
d.v.s. bygga basfällor, BAD-paneler och övrigt som skall in i ommöblerade lyssningsrummet.

Ett par OB skall göras om tid och ork finns (av gamla SEAS-element 2*10" + ovalt mellanregister 1,5" diskant).

Fast först får jag väl lov att hjälpa sonen med hans proj (Electrohome Marquee 8110 inköpt för 500 spänn). Full-HD från förra milleniet
Tänkt konversation hemma:
[jag] "ska vi titta på en film?"
[sonen] "jadå, ska bara kolla bilden lite först"......... [två timmar senare] "...nu kan vi titta!"

Får IKEA bara hem bänkskiva skall stereobänken göras färdig oxå, väntat över en månad nu.

/Urban

torsdag 11 oktober 1956 - tisdag 26 januari 2010
Medlem i Svavel - Södra Vätterbyggdens Audiofiler & VälljudsELit
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10071
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/07/18 :  09:21:11  Show Profile Send huzze a Private Message
3 veckors semester börjar i em.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/07/18 :  09:41:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
JA!


SÄMÄSTÄR

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/07/19 :  00:18:36  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Halva andra veckan på min 4-veckors semester...
Bygg-affären ringde och berättade att spånskivorna till mitt baslådebygge till bilen är klara. Hade jag inte slängt bort en massa pengar på att skaffa mig en iPhone hade jag haft råd att lösa ut dem. Alla mina reserver är uttömda inför mitt bröllop om några dagar. *suck...*

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/07/23 :  13:49:44  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Man får väl passa på att gratulera till giftermålet i förväg!

Det är riktigt roligt att gifta sig, och hur länge man än varit tillsammans innan blir det annorlunda när man är gift. Bättre.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2008/07/23 :  13:59:47  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
2,5; dagar kvar, sen blir det 5 veckor semester och 2 veckor pappadagar... så 7 veckor! och äntligen börjar sommaren visa sig :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Edited by - j0akim on 2008/07/23 14:06:59
Go to Top of Page

Nicks
Member

1942 Posts

Posted - 2008/08/01 :  15:36:02  Show Profile Send Nicks a Private Message
Mmmmmmmmm..... då var det dags.

Hihi. :)
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2008/08/01 :  16:16:50  Show Profile Send Cyrus a Private Message
42 minuter kvar, och sen....
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/08/01 :  17:20:05  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Då var det slut.............

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/08/01 :  17:40:23  Show Profile Send matte76 a Private Message
1 vecka kvar...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Nicks
Member

1942 Posts

Posted - 2008/08/02 :  03:23:01  Show Profile Send Nicks a Private Message
för att fira semestern så har alldeles för mycket öl inmundigats med efterföljande nattklubbsbesök.

Fan boys... Semester rockar!!!!

Hihi. :)
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2008/08/02 :  09:19:24  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
Dags för andra vändan - 3v - och givetvis har det börjat regna!

Tänkte plocka bort strypningar på min MC och köra lite, men det blir tydligen en annan dag!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2008/08/02 :  12:51:14  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Kom hem från Bratislava igår,grymt nöjd
Måndag till fredag flyg med Ryan air från Nyköping.
Vi var ett sällskap på 6 pers och alla var lika nöjda.

Priserna ligger bra,exempel:5st 0,5l öl och en gin tonic 100sek.
Exempel:restaurang besök 6st flasköl,6 fläskfile med gorgonsås,
2st bra rödvinare 700sek.
Vi bodde mitt i gamla stan hotelet var lite sunkigt och kostade 340 euro/dubbelrum för 4 nätter.

Det var lungt o fint,inga tiggare eller tjuvar,eller inkastere/påträngande försäljare. Gamla delen av staden har många fina hus som är fint renoverade.

Jag tror det sitter kvar lite mentalt från gamla tider hos lokalbefolkningen,"det är kunden som ska vara trevlig inte säljaren,han har det alla vill ha"
Missförstå mej inte nu,INGEN var otrevlig men heller ej speiellt trevlig.

En dag åkte vi båt,typ snabb katamaran till Wien (6mil)1 timme.
16 euro.
Tillbaka åkte vi tåg 14 euro.
Taxi från flyget kostade ca:19 euro.
Buss till flyget kostade 8 sek

Mitt betyg är,mycket trevlig resa för rimliga pengar.



Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2008/08/04 :  10:25:20  Show Profile Send Jonasihm a Private Message
Puh började jobba idag, vaknar i ösregn iofs skönt har haft tur med vädret under semestern. Sen behöver ju gräsmattan rejält med vatten nu. Semestern har annars varit riktigt bra, resa till Italien, Bornholm, Stockholm men även lite fixande hemma (målat fönster, kört till återvinningen med skräp osv) Sen har det ju blivit en hel del grillfester en hel del öl, vin och whiskey har konsumerats, så nu får det väl bli lite andra vanor till hösten

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000