HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Trasig diskmaskin
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2008/07/11 :  09:13:25  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Jaha, då har diskmaskinen gått sönder också.. Är det någon här med kunskaper om att laga den?

Oavsett vad jag gör med den så står den bara och försöker pumpa ur vattnet, även om det är tomt inne i maskinen.

"Learning by doing"

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2008/07/11 :  09:15:35  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Har du ingen polare som kan laga den så blir det troligtvis billigare att köpa ny.
Kolla om hemförsäkringen täcker.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/07/11 :  09:15:37  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Har du kollat att inget sitter fast i pumpen?
I diskmaskinens manual finns lite tips.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2008/07/11 :  09:35:11  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Jag hade isär den igår och kollade filter och ventilen till vattnet men där såg jag inget fel.

Sista utvägen blir väl en ny..men diy måste provas först.

"Learning by doing"
Go to Top of Page

LarsG
Member

102 Posts

Posted - 2008/07/11 :  09:41:51  Show Profile Send LarsG a Private Message
på många maskiner finns det en svamp i botten under luckan ifrontplåten som sväller när det blir blött vid läckage och då pumpar maskinen ut vatten hela tiden, det finns en mikroströmbrytare med tre lägen och det är i mittenläget som den fungerar normalt. OM du har en sådan maskin är det bara att byta ut svampen och givetvis först kolla varför den läcker. Svampen brukar vara rosafärgad och sitta mot en kant lätt dold.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/07/11 :  09:47:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Japp, som LarsG skriver, försöker den bara pumpa ut så är det svampen. Byt ut så går den.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2008/07/11 :  10:07:47  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Hmm...det där låter intressant. Jag surfade lite (leve internet) och min modell har sådant där översvämningsskydd. Skall kolla den i kväll. För det var en liten slang som hade lossnat så det kan faktiskt ha droppat lite under...

Tack för alla svar! Känner INTE för att lägga pengar på ny diskmaskin dagen innan semestern

"Learning by doing"
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2008/07/11 :  13:41:50  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Tack för alla svar! Känner INTE för att lägga pengar på ny diskmaskin dagen innan semestern


Känner man någonsin för det

Jag tackar för jättebra information jag med!!
Nu vet jag nog vad felet var på diskmaskinen när vi bodde i lägenheten....

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2008/07/11 :  22:20:53  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Its alive!!!!!

Bort med svampen som ni sa och man har sparat 4000kr

"Learning by doing"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/07/12 :  09:06:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Sätt dit en ny sedan. Bra att den gick igång!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2008/07/12 :  12:08:52  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Jag skall skaffa en ny svamp...kan inte kosta många kronor. Semestern är räddad... puh...

"Learning by doing"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000