HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 AC/DC
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2008/06/30 :  20:35:41  Show Profile Send diffen a Private Message
Hörde som hastigast att de är på G med en ny platta + en världsomfattande turne´Kollade deras hem sida www.acdc.com. men den var stängd... Låter spännande att de gamle orkar en match till

Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/06/30 :  23:57:28  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
De har ju sån rutin så det går av bara farten.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/07/01 :  07:10:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
04.18.2008
AC/DC Set To Release New Album This Year
The waiting is almost over! AC/DC fans can expect the band's next album of new material sometime later this year. The band are currently recording in Vancouver with producer Brendan O'Brien and long time audio engineer Mike Fraser. This will be the band's first collection of new material since the release of Stiff Upper Lip in 2000.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/07/01 :  07:43:31  Show Profile Send matte76 a Private Message
Man har ju inga större förväntningar på nya skivan eftersom det var länge sedan de släppte en riktigt bra platta. Stiff Upper Lip är ju medelmåttig även om vissa bra låtar finns på den. Men det är riktigt kul med skivsläppet ändå eftersom det ju innebär ny turné! Ska se dem en gång till, Köpenhamn eller Götet..

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2008/07/01 :  07:46:29  Show Profile Send jonasz a Private Message
Mycket goda nyheter!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2008/07/01 :  09:20:45  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Världens bästa rockband.
Gryymt..hade inte trott att gubbarna skulle orka med en turne till..
Skall självklart se dem en tredje gång.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/07/01 :  09:51:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Snart läge att se den första turnen. Borde nog ta med lillan oxå

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/07/02 :  16:09:12  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Härligt lång väntan över...
Har har haft nöjet att se dessa riffgudar några gånger....första var faktiskt "Back in Black" konserten 20 november 1980 på göta lejon.....fan va gammal man blivit!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/07/02 :  16:31:27  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
fan va gammal man blivit!


Ja det var ju värst rent såg dem för första och hittills enda gången på Scandinavium på Stiff upper lip-turnén. Men jag ska se dem minst en gång till.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/07/03 :  09:28:53  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Men ja var bara 16 då....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2008/07/03 :  09:56:23  Show Profile Send svejk a Private Message
Såg dem 1977 med Bon Scott i ett halvtomt konserthus i Örebro. Sanlöst drag, pallar inte riktigt med mistluren som kom efter Scott.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/07/03 :  11:04:01  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag gillar Brian Johnson också, även om Bon givetvis var omöjlig att ersätta. Han var unik, en äkta rock´n´roll sångare. Hans död var otroligt tragisk och onödig. Brians röst på skivorna Back in Black, For those about to rock och Flick of the switch är grym! Sedan blev den lite (eller mycket) grötigare med åldern, men passar fortfarande bra till musiken.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2008/07/10 :  18:46:49  Show Profile Send diffen a Private Message
Jag ska göra så gott jag kan för att hålla mig uppdaterad för jag ska se dom igen.... Såg dom också på Göta Lejon "Back in Black" tour 1980. Det är väl en smaksak...men Ullevi eller Globen ??? Vilket är bäst ljud, om de nu ska spela på bägge ställena, vilket ska man välja tro..??

Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör
Go to Top of Page

Outer heaven
Member

100 Posts

Posted - 2008/07/10 :  19:58:54  Show Profile Send Outer heaven a Private Message
Jag har aldrig sett något på Ullevi, men Globen är väl inte direkt känd för att ha bra förutsättningar om man pratar om ljudet.

Tell me why I had to be a powerslave.
Go to Top of Page

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2008/07/10 :  21:08:50  Show Profile Send diffen a Private Message
Nä, jag har väl hört om att det är svårare för mixerkilarna att få till bra ljud inne på Globen...har inte sett nåt på nån av de platserna. Har nog ändå redan bestämt att är det så de spelar på Ullevi så blir det där...utomhus är en speciell feeling tycker jag. Fast det är klart blir det nu ingen konsert förrän i höst ngngång så lär det bli kallt framåt kvällsingen Ja, det återstår att se

Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/08/19 :  16:43:18  Show Profile Send OcA a Private Message
Låter kul det där!

Är ingen AC/DC fanatiker, men jag uppskattar deras hängivenhet och "röda tråd" som de har i musiken. Snacka om att aldrig böja sig för trender!

Första AC/DC plattan jag köpte var faktiskt Ballbreaker. Den gillar jag skarpt, kanske för att det var den första jag köpte... Sedan brukar det ju vara riktigt fett ljud på deras (senare)plattor med. Minns med glädje när jag krämade Ballbreaker på högsta volym genom mina B&W 801F! Rena konsertkänslan!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/10/11 :  14:41:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
SUCK!

10.00
Första konserten i globen såldes slut på 11 minuter.

Sen beslutas det att det ska bli en extra konsert till,
De släpptes även i dag,,, 20 efter att de första släpptes (9 min efter att de första tog slut)

Denna omgång såldes slut på 24 min.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/article3516827.ab


Nu är det bara dyra biljetter som finns på Tradera.com :(
http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=ac%2Fdc&search_category=-1&x=0&y=0



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2008/10/11 14:43:09
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2008/10/11 :  14:56:24  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Det är tur att Ticnets köpvillkor alltid följs.
quote:
Personligt bruk
Biljetter får endast köpas för personligt bruk och ej användas i kommersiellt syfte. Det innebär att biljetten inte får säljas vidare eller erbjudas i tävlingar, som bifogad artikel eller i samband med erbjudande av annan produkt eller tjänst utan skriftligt medgivande från Ticnet och/eller arrangör/arena.

Återförsäljning eller misstanke om försök till återförsäljning) till ett högre pris än vad som anges på biljetten medger grund för att beslagta eller makulera biljetter.

Köp som strider mot uppsatta villkor
Ticnet förbehåller sig rätten att makulera bokningar eller köp som görs av Kunden, och att med omedelbar verkan stänga av Kunden från ticnet.se, om Kunden inte lämnar korrekta uppgifter om sig själv eller i övrigt bryter mot eller försöker kringgå de villkor som gäller för biljettköpet. Detta gäller bland annat om Kunden bokar eller köper fler biljetter än tillåtet eller om Kunden säljer vidare köpta biljetter till ett högre pris än vad som angetts vara biljettens ordinarie pris.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/10/11 :  15:50:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Hmm, vore kul att påpeka detta för Ticknet,, och se vad de gör åt saken.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2008/10/11 :  17:14:10  Show Profile Send Snoddas a Private Message

quote:
Hmm, vore kul att påpeka detta för Ticknet,, och se vad de gör åt saken.


Har för mig att detta påtalats för Ticnet men dom ryckte mest på axlarna och sen var det inte mer med det. Dock tycker jag att platser som Blocket borde plocka bort annonser där biljetter säljs (till ett överpris alltså) eftersom dom, i mina ögon, gör sig medskyldiga till brott.

Satt själv upp kopplad med två datorer men inte f*n hjälpte det. Blir till att handla av några ockrare för se dom skall jag


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/10/16 :  15:55:24  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Ja dom ska ses ännu en gång, kan bli sista, men det kommer svida i lädret....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2008/10/31 :  20:35:22  Show Profile Send Snoddas a Private Message

Kanske behöver man inte gynna ockrarna på Blocket och dylikt!

Fick nyss ett mail från en tysk biljettsajt där jag köpt biljetter tidigare och det verkar som om AC/DC skall köra en sommarturne där det skall spelas på dom stora utomhusarenorna. Om min tyska stämmer så skall det spelas i sju större städer i Tyskland i sommar. Verkar som om dom förlängt turnen och kör sommaren också.....

Kan vi få en spelning på ett utsålt Ullevi i sommar tack!


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2008/12/12 :  11:11:30  Show Profile Send Snoddas a Private Message

Då var det dags!

Onsdag 17/12 klockan 09.00 släpps biljetterna till spelningen på Ullevi den 21 Juni.....


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/12/12 :  13:03:21  Show Profile Send matte76 a Private Message
21 juni, en söndag...synd det inte blev en fre/lör. Vet någon biljettkostnaden?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2008/12/15 :  11:00:53  Show Profile Send Jonasihm a Private Message
AC/DC spelar i Parken i Köpenhamn den 19 Juni

http://www.billetlugen.dk/musik/7082/

nästan 1000kr för en biljett tack var den usla svenska kronan. Sen tåg och bärs m.m har sett dem 2 gånger det får räcka.

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40

Edited by - Jonasihm on 2008/12/15 11:19:47
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/12/15 :  13:01:41  Show Profile Send matte76 a Private Message
För dyrt, hoppar över det. Får bli Thåström i Lund istället

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000