HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Moralpanikens återkomst :(
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2008/06/26 :  12:40:16  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Jaha, då var det dags igen:
http://www.thelocal.se/12626/20080624/


Man trodde ju att sådant inte kunde hända längre, nu när Hårdrock nästan blivit mainstream och de flesta vettiga människor inte längre tror att vi Hårdrockare är farliga eller knäppa på något sätt...

Läs gärna Andreas Rana's C-uppsats om Hårdrockare:
http://home.vxu.se/ajpfr02/dom_kallar_oss_hardrockare.pdf
Jag är själv en av respondenterna

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2008/06/26 :  13:06:19  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Det här var roligt! Ska läsa hela senare, kollade bara snabbt igenom och fastnade på sida 36 i pdf:en
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2008/06/26 :  13:08:55  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2749396.ab

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2008/06/26 :  13:50:44  Show Profile Send ohmega a Private Message
opethic : *suck*....En lång svordom vill jag häva ur mig när jag läser sådant....om man nu bara orkat...blir så trött..

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/06/26 :  14:52:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Har för mig att det fanns en tråd om ett tjejband som sjöng om Anorexia,,
Blev en annan sak då...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Outer heaven
Member

100 Posts

Posted - 2008/06/26 :  14:59:05  Show Profile Send Outer heaven a Private Message
Och för den som vill höra hur hans band låter så finns det några låtar på deras MySpace: http://www.myspace.com/blodsritswe

Tell me why I had to be a powerslave.
Go to Top of Page

j3n5
Member

58 Posts

Posted - 2008/06/26 :  15:25:07  Show Profile Send j3n5 a Private Message
Ja, frågan är om det finns någon musikgenre som är så omfamnad som hårdrocken, i alla fall här i Sverige.

Aurum Cantus M-102, Nuprime, Audeze.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2008/06/26 :  18:18:41  Show Profile Send Zombie a Private Message
Opetic: om det tröstar dig, säger jag att du är helt jävla sjuk och totalt puckad i huvudet...och då har vi inte ens kommit till din tröstlöst bottennoterade musiksmak...
Känns det bättre?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/06/26 :  20:04:26  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag är hårdrockare... jag vet inte hur ni andra gör, men jag sover i en stängd kista alternativt hängande från taket...

Edit: la dit en smiley... ifall någon moralväktare som inte förstår ironi läste detta...

Min anläggningstråd

Edited by - guy gadbois on 2008/06/26 20:05:19
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/06/26 :  21:32:38  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Inte trodde jag att någons musiksmak skulle
kunna ligga bakom personangrepp på det här forumet.
Zombie, ditt skämt är smaklöst, för jag utgår ifrån
att det är ett skämt.

Att bli uppsagd pga musiksmak eller musikutövning trodde
jag hörde till svunna tider. På dotterns estetgymnasium
finns det en hel del skumma typer bland lärarna, men de
ger verkligen allt för sina elever. Riktiga pärlor!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2008/06/26 :  22:32:06  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Zombie: Hur tänkte du där? Jag antar att det var frågan om någon slags udda form av ironi och humor, tyvärr så är jag lite för trött för att förstå just nu - men min spontana reaktion på ditt inlägg är att du försöker provocera mig, varför?

Nu var det ju inte mig som den här tråden skulle handla om, utan det faktum att de ultrafundamentalistiska Hem&skola-fasonerna som rådde under 80-talet fortfarande lever och frodas i vissa kretsar...



Nu ska jag ta och tömma en bägare med blod och gå ut på jakt efter färskt människokött som jag kan offra till Hin Håle... sedan kan jag gå och lägga mig... i min kista!

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2008/06/26 :  22:46:36  Show Profile Send ohmega a Private Message
Jag kommer ihåg de där fjantiga debatterna i Siwert Öholms program...jag menar...#164;#%"#164;¤&%#164;&@

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2008/06/26 :  23:30:01  Show Profile Send Zombie a Private Message
gu va hemskt, här blir man sågad för att man försöker uppmuntra en hårdrockare som börjar få gubbkris...
låter redan lite hem och skola om en del svar...har ni elaka tatueringar och hår på bröstet?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2008/06/26 23:31:26
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2008/06/27 :  00:15:08  Show Profile Send ohmega a Private Message
Zombie: Tycker du verkligen att ditt sätt att uttrycka dig här i tråden är passande? Det tycker inte jag.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2008/06/27 :  08:47:34  Show Profile Send jonasz a Private Message
När jag läser vissas inlägg här kommer jag att tänka på denna relativt färska tråd: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=69149

You'll Never Walk Alone...

Edited by - jonasz on 2008/06/27 08:48:21
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2008/06/27 :  11:12:03  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Zombie: Men nu handlar det inte om mig och min ev. gubbkris, utan om de fördomsfulla attityder som vissa männsikor har. Nu har sådana inskränkta typer först anställt en kille som gymnasielärare och sedan avskedat honom efter ett par veckor, med motiveringen "vi kan inte ha Hårdrockare som lärare på våran fina skola"

Jag tycker att det är lite märkligt att vissa forumiter kan vräka ur sig vilka oförskämdheter som helst på forumet (jag har sett fler stöddiga poster från en och samma person), jag fick tidigt lära mig att detta forum ska vara befriat från smutskastning, mobbing och sarkasmer... "fikastämning" ska väl råda här?
Inte för att det stör mig egentligen, har erfarenhet från andra forum där smockan låg i luften för jämnan och det var faktisk kul det också - lite svårt att föra seriösa diskutioner bara

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2008/06/28 :  21:05:54  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Västervik, tänk att en sådan på ytan mysig stad kan härbärgera så många inskränkta, småsinta, oupplysta varelser. Jag blir på gränsen till fysikt illamående att man skall behöva höra sådant i Sverige år 2008. Fy fy fy, aldrig att flyttlasset går till den hålan av oupplyst mörker.

Var det nästa vecka de skall bränna metallskivor på torget under nymoralisternas överinseende?

Säg att jag drömmer och att detta inte har hänt!

Tyvärr har han nog inte stor chans i sin kamp mot orättvisan, jag hoppas dock av hela mitt hjärta att han vinner sin tvist och att det kan bli en början på ett fyrbåk mot inskränkta små själar i vårt avlånga land.

Jo, jag är upprörd.............

J. Ullberg
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2008/06/28 :  23:17:53  Show Profile Send U1 a Private Message
Zombie: Inga påhopp på HF tack!
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2008/06/29 :  11:54:20  Show Profile Send Zombie a Private Message
Ett skämt och aftonbladet-rubriker direkt...även om personerna i Lordi skulle vara utmärkta lärare, inte skulle ni vilja att de undervisar i sina scenkläder? Var drar man gränsen?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/06/29 :  14:31:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Du har rätt Zombie, gränsen finns någonstans. Det är väldigt svårt att förstå att du menade det som ett skämt. Nästa gång kanske du kan påpeka dina synpunkter lite mer rakt på istället för att provocera så ohejdat? Även om du inte tror så mycket på mig så läs och lär av kommentarerna som kom från de som inte insåg att du skämtad och var sarkastisk...

P.S. Nu tror jag inte att Yxmördaren från Blodsrit skulle praktisera sin hobby i klassrummet. Men man vet ju aldrig, eller hur?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2008/07/07 :  13:03:39  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Jag får nog ta det lite lugnare i fortsättningen........brukar spela en hel del Death/hardcore/Punk under en del lektioner.....kidsen måste få lite undervisning, annars blir de liknöjda popsnören!!!!

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Outer heaven
Member

100 Posts

Posted - 2008/07/09 :  19:27:48  Show Profile Send Outer heaven a Private Message
Hittade precis en Blodsrit-skiva här hemma, haha. Visste inte att jag hade den.

Tell me why I had to be a powerslave.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000