HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tips på Svetskunskap på nätet..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2008/06/24 :  22:02:08  Show Profile Send acebowler a Private Message
Jo just så. Är sugen på att lära mig svetsa i både plåt och alu. Någon som kan tipsa på bra lektyr och ev bra svets som inte kostar skjortan men fungerar bra för hobbye.

?

S

GM 70SE Nu kör vi!!

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2008/06/27 :  08:47:23  Show Profile Send Stormen a Private Message
Jag gillar pinne, för att det är driftsäkert år efter år samt att det finns massa olika pinnar att använda till olika ändamål.från riktigt grov till att kunna laga ett smedje-städ. En mig/mag är iofs väldigt bra o smidig när man ska fästa plåtar på en bil o göra mindre svetsjobb på gräsklippare mm. Men dom jag använt har inte tyckt om att stå i fuktiga kalla garage i flera år. Tråden rostar ihop o matningen blir ojämn. Jag svetsar inte så mycket så du får ta mina erfarenheter med en nypa salt.

Edited by - Stormen on 2008/06/27 08:49:49
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2008/06/27 :  16:47:46  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Titta på tex Kemppi, de gör vettiga svetsar och har inte varit blodigt dyra förr i tiden i alla fall. Även Esab är bra men jag tror dom är dyrare. Skall du köra enfas eller trefas?

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000