HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vilka djäkla lirare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2008/06/21 :  20:11:58  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Det har börjat bli en ful vana att medlemmarna på de svenska forum låter högfärdiga, spydiga och nedlåtande mot andra.
Samma tendens syns här.
Svenska jantelagen ger sig väl gällande.
Man ska lyfta sig själv i skyarna och trycka andra så djupt ner det bara går.

Nej tack. Sånt har jag inget förståelse för.
Stannar på de sajter där folk är trevliga och sakliga. Fast då får man gå till utländska sidor.

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/06/21 :  20:43:07  Show Profile Send huzze a Private Message
Det uppever inte jag här, möjigtvis av någon enstaka, men i det stora hela tycker jag vi lyckas med fikastämningen.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/06/21 :  20:44:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jo, arrogans och "viktigpetter"-attityd är inte skoj. Jag har varit med och drivit HiFiForum i rätt många år nu(sedan Oktober 2003) och det du ser idag är en len sommarsmekning jämfört med den attityd som regerade för några år sedan. Jag tycker själv att vi sakta men säkert vänt attityderna från arrogant till ett mer ödmjuka och frågande förhållningssätt, mer fikastämning.

Synd att du upplever att arrogansen fortfarande regerar hos oss. Du har inga förslag på hur vi skulle kunna förbättra oss?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/06/21 :  20:49:05  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
Det har börjat bli en ful vana att medlemmarna på de svenska forum låter högfärdiga, spydiga och nedlåtande mot andra.
Samma tendens syns här.
Svenska jantelagen ger sig väl gällande.
Man ska lyfta sig själv i skyarna och trycka andra så djupt ner det bara går.

Nej tack. Sånt har jag inget förståelse för.
Stannar på de sajter där folk är trevliga och sakliga. Fast då får man gå till utländska sidor.


Har du något exempel?

Jantelagen är inte kul ..........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/06/21 :  20:55:48  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Tycker att det är fin nivå och ganska toleransinriktad stämning här

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2008/06/21 :  21:00:57  Show Profile Send svejk a Private Message
Jantelagen är välan att inte att trycka dit andra, utan att inte tro att man är något om jag fattat Sandemose rätt. Tycker det är tämligen ödmjuka människor här, okay ibland är det en o annan som tar sig själv på för stort allvar.
Försöker delta här under devisen "bättre att må braaa med min hobby än att alltid ha rätt"


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/06/21 :  23:18:31  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det här har vi jobbat jättemycket med under den tid jag varit med i forumets ledning
och jag vet att det jobbet fortsätter. Det är ett otacksamt och svårt jobb.

Jag tycker trots allt att Hififorum fungerar bra idag.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/06/22 :  00:10:38  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
quote:
Det har börjat bli en ful vana att medlemmarna på de svenska forum låter högfärdiga, spydiga och nedlåtande mot andra.

Hej pick-me-up! Var har du funnit såna här tendenser på detta forum?
Jag läser det mesta som postas men måste ha missat just det här. Och jag är ganska känslig för ovanstående karaktärsdrag, både kvinna och mamma som jag är. Har du något exempel?

/Marina

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2008/06/22 :  09:09:51  Show Profile Send Roq a Private Message
quote:
...medlemmarna på de svenska forum låter högfärdiga, spydiga och nedlåtande mot andra.
Samma tendens syns här.


Tendens ja men det kommer man nog inte undan någonstans, inte heller i verkliga livet.
Det här forumet tycker jag håller en ovanligt trevlig stämning och i jämförelse med andra forum så är otrevligheterna ingenting...
Go to Top of Page

tkr
Member

551 Posts

Posted - 2008/06/22 :  10:37:44  Show Profile Send tkr a Private Message
Hei
Jeg har en fortid både som poster og moderator på Hifisentralen.no. Grunnen til at jeg begynte å poste her, er nettopp at jeg oppfatter tonen og stemningen som mye mer positiv, og jeg synes at folk omgås mye mer vennlig og omtenksomt med hverandre på dette forumet.
I tillegg synes jeg at moderatorene gjør en meget bra jobb her.
mvh

Musica, dona vobis pacem
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2008/06/22 :  12:49:38  Show Profile Send Snoddas a Private Message
quote:
Det har börjat bli en ful vana att medlemmarna på de svenska forum låter högfärdiga, spydiga och nedlåtande mot andra.
Samma tendens syns här.
Svenska jantelagen ger sig väl gällande.
Man ska lyfta sig själv i skyarna och trycka andra så djupt ner det bara går.

Nej tack. Sånt har jag inget förståelse för.
Stannar på de sajter där folk är trevliga och sakliga. Fast då får man gå till utländska sidor


Luktar det inte flama om det inlägget

Länk för Er äldre som kanske inte vet vad det är:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Flame


"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/06/22 :  13:12:25  Show Profile Send huzze a Private Message
Min första tanke oxå, samt den eventuella missanvändningen av jante.

Inga ytterligare kommentarer pick-me-up?
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/06/22 :  15:37:13  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Jag har själv läst ett par trådar där ordbruk och bristen på respekt och frånvaron av ödmjukhet är fruktansvärd, lyckligtvis INTE här på "vårat" fora.

Men tittar man på ett forum som ligger ganska nära vårt eget så är det inte alltid så kul att läsa vissa trådar och inlägg.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2008/06/24 :  10:18:37  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Konstigt för jag tycker att vi börjar närma oss de utländska forumen här på hififorum. Visst kan det finnas ett och annat klavertramp man måste se lite mellan fingrarna och nonchalera sådana dumheter så slipper man att det blir upptrappning av det i en tråd.

Som det tidigare har nämnts har vi god fikastämning och hoppas innerligt att den fortsätter att utbreda sig.

Undrar egentligen varför det blir så infekterat i vissa trådar för det kan ju inte bara vara så att man gömmer sig bakom ett tangentbord och tror att man är osynlig ?

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/06/24 :  10:42:33  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Undrar egentligen varför det blir så infekterat i vissa trådar för det kan ju inte bara vara så att man gömmer sig bakom ett tangentbord och tror att man är osynlig ?

Men så är det ju, om folk visste att de skulle träffa peronen IRL snart så skulle det vara ett annat tonläge.
Jag har tex träffat på personer på mässor som har varit tysta som möss, tvärtemot hur de brukar låta bakom tangentbordet med diverse otrevligheter.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2008/06/24 :  14:46:19  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
quote:
Men så är det ju, om folk visste att de skulle träffa peronen IRL snart så skulle det vara ett annat tonläge.
Håller med, om man inte kan tänka sig att säga en sak till en person öga mot öga då skall man inte heller skriva detta, det är bara fegt. Ofta tror jag sånt här beror på ett självhävdelsebehov som en del har pga att de inte vågar ta för sig ute i samhället och bland folk, man försöker ta igen det anonymt helt enkelt.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/06/24 :  16:10:45  Show Profile Send Ayn a Private Message
Tycker det är konstigt att trådstartaren slänger in en brandfackla och sen inte kan återkomma och utveckla sina åsikter. Liksom alla andra här i tråden känner jag inte igen mig i det påstådda klimatet som skulle råda på forumet.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/06/24 :  16:15:29  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Han kanske trodde han var på ett annat svenskt forum, vem vet...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/06/24 :  19:28:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Det finns nog bara en som vet vad som föranledde denna tråd. Vi är ganska många som inte förstår och inte håller med av inläggen ovan att döma. Vi får nog nöja oss med det tills pick-me-up kan ge oss fler tips...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/06/24 :  22:45:54  Show Profile Send iroise a Private Message
Han var nog bara tillfälligt ur form.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000