HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Problem med min Denon Cd-spelare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2002/12/21 :  02:44:53  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Min Denon DCD-755AR har plötsligt fått problem med att spela upp skivor, och i dom flesta fall även att läsa in infon om antal låtar och tid. Man hör att skivan snurrar, och att den kämpar med att försöka läsa av skivan. Som lagen om alltings jävelskap säger, så har ju självklart garantin gått ut (hade inte hjälpt ändå då den är köpt hos BlueMarx).

Så har någon nått tips om vad det kan vara, och om det är något man kan åtgärda själv? Lasern verkar ju fungera då den i allafall läser in infon på vissa skivor, så det kanske är bara en justering av den som krävs?

Har ju ingen större lust att lämna in den på service, då risken är stor att det kommer kosta mer än vad spelaren kostade att köpa!
Har ändå luskat lite i vilka som kan tänkas serva Denon och i Sthlm's området så verkar det vara Stockholms Central Service AB och Extern Elektronik Service AB. Är det någon som använt dom och vet om dom har vettiga service priser och kvalitét?

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2002/12/21 :  08:48:36  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Låter som ett laser problem.

Har du prövat att göra rent linsen? Nu är det inte alls säkert att det är smuts, lasern kan vara "slut" också (Denon brukar inte driva lasrarna så att de "tar slut" dock....)

Vänligen, P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2002/12/21 :  12:30:44  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Har testat att göra rent linsen, men det har ingen verkan tyvärr.

Någon som vet vad det kan kosta att byta laser?
Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2002/12/26 :  02:01:13  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Har nu fått kostnadsförslag på vad reperationen kan gå på. 800-1000 kr om lasern bara behöver justeras, och 1500-2000 om lasern måste bytas. Nu har jag börjat fundera på om det överhuvudtaget lönar sig att reparera den, eller om jag ska investera i en ny spelare tex. en Cambridge Audio D300SE. Nån som kan ge mig ett råd?

Har ca 3000 kr som skulle ha investerats i en ny vinylspelare, så där ligger budgten för ev. inköp av en ny CD-spelare.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000