Author |
Topic |
|
Lech
Member
1353 Posts |
Posted - 2008/06/14 : 19:21:08
|
Vill komplettera min kamera utrustning och "springer" på folk på nätet som säljer Canon utrustningar nya med ca 30% lägre priser än här i Svedala.
Eftersom dom inte gör detta "gratis" så handlar dom själva någonstans i världen. Men var?? ett exempel:
quote:
Kan jag få erbjuda ett EF 70-200 2,8L IS USM sprillans nytt? Kostar i butiks ca 18000kr jag tar 13500kr Detta objektiv är erkänt bäst i klassen, Detta ingår: Objektivet. Motljusskydd. Främre och bakre linsskydd. Den exklusiva objektivväskan. Instruktionsmanual (engelsk)
Seriös kan man undra = självimport men inte stulet i alla fall. Har kompisar från KINA och USA på väg hem till semestern. Så tips.... Det skulle kännas tryggare.
MVH Lech |
Analog,purist,fanatiker Allt var inte bättre förr,men det mesta. |
Edited by - Lech on 2008/06/14 20:07:14 |
|
Rolfen
100.000-klubben
383 Posts |
Posted - 2008/06/14 : 21:03:22
|
Jag har handlat en del objektiv från Hong Kong via http://stores.ebay.co.uk/Kea-Photo som har riktigt bra priser. Så jag kan tänka mig att Hong Kong är ett bra ställe för att handla kamerautrustning (och all annan elektronik). |
---[Mina prylar]--- |
|
|
Mickeman
Member
688 Posts |
Posted - 2008/06/14 : 23:18:32
|
Mitt tips är att köpa kamerahus i Sverige men köpa optiken där den är billigast, USA, Japan, Hong Kong etc.
Orsaken till det är att kamerahuset har bara lokal garanti, dvs gäller bara i landet som du köper det i medan optiken har world-wide garanti! |
Think what's inside the box!
|
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast
3863 Posts |
Posted - 2008/06/15 : 07:06:12
|
http://www.pricejapan.com/front/e_main_page.php Här har jag handlat grejor ifrån funkar jättebra fast det är inte kameraprylar jag köpt men det gör nog ingen skillnad |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
|
|
Lech
Member
1353 Posts |
Posted - 2008/06/15 : 08:31:54
|
Tack vänner Vad man kan konstatera är att priset är hälften av "de i Svedala".
Samma slutsats som inom Hifi ...
MVH Lech |
Analog,purist,fanatiker Allt var inte bättre förr,men det mesta. |
|
|
|
Topic |
|