Author |
Topic |
n0p
Member
1047 Posts |
Posted - 2008/06/14 : 08:44:24
|
Eftersom jag inte har fast telefon längre så rings jag väldigt sällan upp av säljare, men något som jag fann väldigt störande var att dom aldrig kunde förmedla informationen skriftligt antingen via folder eller hemsida om man var intresserad av erbjudandet, men inte vill handla över telefon.
|
Exit Planet Dust |
|
|
mabron
Member
572 Posts |
Posted - 2008/06/14 : 09:18:28
|
n0p: erbjudandet finns ju ofta ändå men då får dom ju ingen provision.... |
|
|
benekm
Member
132 Posts |
Posted - 2008/06/14 : 10:18:56
|
Jag är med i Nix, men det händer ändå att det rings hem till mig. Jag brukar göra ungefär så här när jag blir utsatt.
När jag förstår att det är en säljare som ringer brukar jag säga "Ett ögonblick"... Eller "Ursäkta mig ett ögonblick"... Efter några minuter lägger jag på luren.
Enligt mitt sätt att se det, inkräktar de på min fritid utan att jag har bett om det och behandlar dem därefter. Mvh //benke |
-En gång är en gång, två gånger är en gonggong |
|
|
mabron
Member
572 Posts |
Posted - 2008/06/14 : 10:36:19
|
"Enligt mitt sätt att se det, inkräktar de på min fritid utan att jag har bett om det och behandlar dem därefter."
Precis så menar jag också. Men jag skulle vilja slippa det helt sas, annars kan man säkert jävlas tillbaks och till och med ha kul |
|
|
Marina Jansson
Member
2328 Posts |
Posted - 2008/06/14 : 10:56:57
|
Troligen skulle även de flesta telefonförsäljare som ringer vilja slippa ringa upp telefonförsäljar-hatare och oförskämda jag-ska-f*n-inget-ha "kunder". Tyvärr syns det ju inte på telefonnummret att det är en sån som står näst på tur att ringas. NIX är vad jag vet det enda sättet att förhindra telefonförsäljning innan försäljaren ringer. Skulle de ändå ringa, trots NIX, blir de ju "lovligt byte" för anti-socialt beteende. Nä, telefonförsäljare är trots allt människor de också, och lyssnar vanligtvis på ett Nej Tack -- i alla fall 3,4 gången man upprepar det. |
Waf, Waf!
|
|
|
Toerne
Member
54 Posts |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2008/06/16 : 18:47:39
|
Ja, och den där länken postades ju inte på sidan 1 i den här tråden.
För övrigt så skulle jag verkligen inte rekommendera agerandet från Warpdrive då det är olagligt och risken är att man själv får betydligt större problem än telefonförsäljare som ringer... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2008/06/16 : 19:13:55
|
quote: För övrigt så skulle jag verkligen inte rekommendera agerandet från Warpdrive då det är olagligt och risken är att man själv får betydligt större problem än telefonförsäljare som ringer
Men det var väldigt fyndigt fram tills dummheterna med beställandet....
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Topic |
|